• English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Graduate Education Institute
  • Özel Hukuk (Tezli) / Private Law (Thesis)
  • Öğe Göster
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Graduate Education Institute
  • Özel Hukuk (Tezli) / Private Law (Thesis)
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The impacts of emerging human resource practices on employee satisfaction, life satisfaction and the role courage in these impacts: an exploratory study in the education sector in Ghana

Thumbnail
Tarih
2021
Yazar
Djaba, Desmond
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
The evolvement of human resource management with society's economic demands demonstrates the importance of HRM practice at the educational level towards a school's success (Blanford, 2009). According to Nartey, Annan & Nunoo (2018), every country's human resource development is founded based on education. This study is, first of all, inspired by a quest to appreciate in detail what impacts emerging Human Resource Practices have on Job Satisfaction (the happiness about one's job), Life Satisfaction, the overall subjective well-being of Teaching professionals, and the role courage plays in these spheres of impacts. Primary data was collected from 201 senior high school certified teachers in Ghana through an online questionnaire, and Structural Equation Modeling was used for data analysis. The results suggested that human resource practices positively impact both teachers' Job Satisfaction and Life Satisfaction. It is also identified that Courage moderates the relationship between Emerging Human Resource Practices and teachers' Job Satisfaction. However, Courage does not moderate the relationship between Emerging Human Resource Practices and teachers' life satisfaction.
 
İnsan Kaynakları Yönetiminin okulların etkinliği için İKY toplumun ekonomik taleplerine yönelik gelişimi , eğitim sektöründe uygulamalarının önemli olduğunu göstermektedir (Blanford, 2009). Nartey, Annan ve Nunoo’ya (2009) göre, ülkelerin insan kaynakları gelişimi eğitim altyapısına dayalı kurulmuştur. Bu çalışma, öncellikle, gelişen İnsan Kaynakları Uygulamalarının İş Tatmini (kişinin işiyle ilgili memnuniyeti), Yaşam Tatmini, Eğiticilerin genel öznel iyi oluşu üzerindeki etkilerini ve bu etkide Cesaretin rolünü incelemektedir. Veriler, Gana’daki lise öğretmenlerinden çevrimiçi bir anket ile toplanmış ve Yapısal Eşitlik Modellemesi aracılığıyla analiz edilmiştir. Sonuçlar İnsan Kaynakları Uygulamalarının öğretmenlerin hem İş hem de Yaşam Tatminini olumlu yön de etkilediğini göstermektedir. Ayrıca Cesaret öğretmenlerin İş Memnuniyeti arasındaki ilişki in , İnsan Kaynakları Uygulamaları ve de düzenleyici rolü varken, Uygulamaları ve öğretmenlerin Yaşam Tatmini arasındaki ilişki İnsan Kaynakları de ise düzenleyici et Anahtar Kelimeler : kisi yoktur .
 
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12566/1235
Koleksiyonlar
  • Özel Hukuk (Tezli) / Private Law (Thesis)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 




sherpa/romeo


Göz at

Tüm E-arşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişimBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişim

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Kütüphane || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

E-arşiv@AntalyaBilim:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.