• English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi / Faculty of Health Sciences
  • Ebelik / Department of Midwifery
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi / Faculty of Health Sciences
  • Ebelik / Department of Midwifery
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sürdürülebilir kalkınma hedefleri ve ebelik eğitimi: toplumsal dönüşümün anahtarı

Thumbnail
View/Open
Sürdürülebilir kalkınma hedefleri ve ebelik eğitimi: toplumsal dönüşümün anahtarı (586.1Kb)
Date
2023
Author
Ceri, Melike Fadime
Serhatlıoğlu, Seda
Metadata
Show full item record
Abstract
Günümüzde sürdürülebilirlik, küresel ölçekte ekonomik büyüme ve teknolojik ilerlemenin yanı sıra çevresel dengeyi koruma ihtiyacını bir araya getirerek önemli bir gündem maddesi haline gelmiştir. Toplumların ihtiyaçlarını karşılayan, çevresel dengeyi koruyan ve gelecek nesillerin gereksinimlerini gözeten bir yaklaşım olarak sürdürülebilir kalkınma, pek çok sektörde dönüşümü tetiklemiştir. Bu dönüşümün en hayati alanları eğitim ve sağlık sektörüdür. Ebelik eğitimi, mesleği icra edecek olan bireyleri hem teknik hem de etik açıdan donatmayı amaçlar. Ancak, ebelik eğitimi yalnızca sağlık hizmetlerinin kalitesini artırmakla kalmaz, aynı zamanda sürdürülebilir kalkınma hedeflerine ulaşma yolunda kritik bir araç olarak öne çıkar. Ebelik eğitimi, Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’ne çeşitli alanlarda katkı sağlar. Sağlıklı ve Kaliteli Yaşam (Hedef 3): Ebelik eğitimi, nitelikli sağlık hizmetleri sunarak anne ve bebek sağlığını koruma, riskli gebelikleri yönetme ve güvenli doğum süreçleri sağlama konularında önemli bir rol oynar. Bu hedefin gerçekleştirilmesine doğrudan katkı sağlar. Kaliteli Eğitim (Hedef 4): Ebelik eğitimi, sağlık personelinin nitelikli ve yetkin bir şekilde eğitilmesini gerektirir. Bu da iyi eğitim hedefine katkı sağlar. Cinsiyet Eşitliğinin sağlanması (Hedef 5): Ebelik eğitimi, kadınların sağlık sektöründe liderlik rolleri üstlenmelerini destekler, cinsiyet eşitsizliğini azaltır ve kadınların toplumsal ve ekonomik güçlenmesine katkıda bulunur. Kaliteli İş ve Ekonomik Büyüme (Hedef 8): Ebelik eğitimi, sağlık sektöründe nitelikli işgücünün gelişimine katkıda bulunur. Ebeler istihdam yaratma potansiyeline sahip bireylerdir ve sağlık hizmetlerinde istihdam olanakları sunar. Sürdürülebilir Şehirler ve Toplumlar (Hedef 11):Ebelik hizmetlerinin eşit ve etkili bir şekilde dağıtılması, kırsal bölgelerde ve şehirlerde toplumsal sağlığın geliştirilmesine dolaylı olarak katkı sağlar. Sonuç olarak, ebelik eğitiminin kalitesi, hem mevcut sağlık ihtiyaçlarını karşılamak hem de gelecek nesillerin sağlıklı yaşamını sürdürebilmesine olanak tanımak açısından toplumsal dönüşümün bir parçası olarak ifade edilebilir. Farklı ülkelerdeki ebelik eğitimi ve pratiği incelenerek, sürdürülebilir kalkınma hedeflerine yönelik başarılı uygulamaların ve zorlukların anlaşılması, ulusal ve uluslararası düzeyde daha etkili politikaların oluşturulması önerilmektedir.
 
Today, sustainability has become an important agenda item by bringing together economic growth and technological progress on a global scale, as well as the need to protect the environmental balance. Sustainable development, as an approach that meets the needs of societies, protects the environmental balance, and takes care of the needs of future generations, has triggered transformation in many sectors. The most vital areas of this transformation are the education and health sectors. Midwifery education aims to equip individuals who will practice the profession both technically and ethically. However, midwifery education not only improves the quality of health services, but also stands out as a critical tool for achieving sustainable development goals. Midwifery education contributes to the Sustainable Development Goals in various fields. Healthy and Quality Life (Goal 3): Midwifery education plays an important role in protecting mother and baby health by providing quality health services, managing risky pregnancies and providing safe birth processes. It directly contributes to the realization of this goal. Quality Education (Goal 4): Midwifery education requires qualified and competent training of health personnel. This contributes to the goal of good education. Achieving Gender Equality (Goal 5): Midwifery education supports women to take leadership roles in the health sector, reduces gender inequality and contributes to the social and economic empowerment of women. Quality Jobs and Economic Growth (Goal 8): Midwifery education contributes to the development of qualified workforce in the health sector. Midwives are individuals with the potential to create employment and offer employment opportunities in health services. Sustainable Cities and Communities (Goal 11): Equitable and effective distribution of midwifery services indirectly contributes to the improvement of social health in rural and urban areas. As a result, the quality of midwifery education can be expressed as a part of social transformation in terms of both meeting current health needs and enabling future generations to maintain a healthy life. By examining midwifery education and practice in different countries, it is recommended to understand successful practices and challenges for sustainable development goals, and to create more effective policies at national and international level.
 
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12566/2108
Collections
  • Ebelik / Department of Midwifery

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 




sherpa/romeo


Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeABU AuthorWOSScopusPubMedTRDizinErişimThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeABU AuthorWOSScopusPubMedTRDizinErişim

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Library || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

DSpace Repository:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.