• English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi / Faculty of Fine Arts & Architecture
  • İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü / Department of Interior Architecture & Environmental Design
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi / Faculty of Fine Arts & Architecture
  • İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü / Department of Interior Architecture & Environmental Design
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Güzel Sanatlar Fakültesinden Mimarlık Fakültesine geçen içmimarlık programlarının müfredat değişimi: Akdeniz Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü örneği

Thumbnail
View/Open
Güzel Sanatlar Fakültesinden Mimarlık Fakültesine geçen içmimarlık programlarının müfredat değişimi: Akdeniz Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü örneği (537.2Kb)
Date
2023
Author
Şekerci, Yaren
Kaynakcı Elinç, Zuhal
Metadata
Show full item record
Abstract
Bu çalışma, Türkiye'deki içmimarlık (içmimarlık/iç mimarlık ve çevre tasarımı) eğitimindeki temel sorunları ele alarak bir özet sunmaktadır. İlk olarak, içmimarlık programlarının öğrenci kabul süreçlerindeki çeşitlilik ve farklılıklar vurgulanmıştır. Ayrıca, bu programların, bulundukları fakültelerin ve lisansüstü düzeydeki anabilim dallarının çeşitliliği üzerine odaklanılmıştır. Bu karmaşık ve çeşitliliğin temelinde, içmimarlığın tanımı ve kapsamına dair net bir anlayışın eksikliği bulunmaktadır. İçmimarlığın hangi sanat ve disiplinlerle ilişkili olduğu ve nasıl sınıflandırıldığı sorularına tatmin edici yanıtlar bulunmamaktadır, bu da eğitimdeki karmaşıklığı artırmaktadır. Bu çalışma, içmimarlık kavramını literatüre dayalı olarak incelemek, içmimarlığın farklı sanat dallarıyla ilişkisini ve sınıflandırmasını anlamak, dünya genelindeki akademik içmimarlık eğitiminin tarihini ve Türkiye'deki gelişimini araştırmak, içmimarlık eğitimindeki düzenlemeleri ve güncellemeleri analiz etmek amacıyla bir temel sağlamaktadır. Çalışmanın kapsamı, içmimarlık eğitimindeki değişiklikleri incelemek için Akdeniz Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü'nü örnek olarak almaktadır. 20 seneyi tamamlamış bir bölüm olarak zaman içerisinde hem ismi, hem öğrenci kabul etme şekli, hem müfredatı ve hem de dahil olduğu fakülte değişmiş olan bu bölüm, eğitim müfredatı anlamında 3 farklı dönem yaşamıştır. İlki özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul ettiği, Güzel Sanatlar Fakültesi’ndeki süreçtir. İkincisi, genel yerleştirme sınavıyla öğrenci kabul ettiği ve aynı fakültede kaldığı dönemdir. Son süreç ise genel yerleştirme sınavıyla öğrenci kabul ettiği ancak Mimarlık Fakültesi’ne geçtiği dönemdir. Bu süreçte ayrıca bölüm, isim olarak da "iç mimarlık ve çevre tasarımı”ndan “iç mimarlık”a geçmiştir. Müfredat değişimleri üzerine odaklanarak içmimarlık eğitiminin evrimini anlamayı ve gelecekteki eğitim modellerine katkıda bulunmayı hedeflenmektedir.
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12566/2011
Collections
  • İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü / Department of Interior Architecture & Environmental Design

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 




sherpa/romeo


Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeABU AuthorWOSScopusPubMedTRDizinErişimThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeABU AuthorWOSScopusPubMedTRDizinErişim

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Library || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

DSpace Repository:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.