• English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism
  • Turizm İşletmeciliği Bölümü / Department of Tourism Management
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism
  • Turizm İşletmeciliği Bölümü / Department of Tourism Management
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Turizm sektörü girişimcilerinin yatırım kararlarını etkileyen iç ve dış etkenlerin belirlenmesi

Thumbnail
View/Open
Turizm sektörü girişimcilerinin yatırım kararlarını etkileyen iç ve dış etkenlerin belirlenmesi (28.08Mb)
Date
2018
Author
Başer, Gözdegül
Mutlu, Eda Evla
Metadata
Show full item record
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Antalya Bölgesi’ndeki turizm yatırımcılarının, yatırım yapma süreçlerinde yatırım kararlarını nasıl aldıkları, hangi içsel ve dışsal nedenlerle hareket ettiklerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, “Durum Çalışması” yönteminden yararlanılmış ve bazı turizm yatırımcıları ile derinlemesine mülakatlar yapılmıştır. Elde edilen bulgular, gözlem, doküman analizi ve farklı verilerle desteklenerek Antalya Bölgesi turizm yatırımcılarının girişimcilik kararlarına etki eden içsel ve dışsal faktörler belirlenmeye çalışılmıştır. Elde edilen veriler, turizm girişimcilerinin üç ana grupta toplanabileceğini göstermektedir. Yapılan nitel analizler ve derinlemesine mülakatlar, turizm yatırımcısı girişimcilerin, yerel girişimci, kurumsal yatırımcı ve profesyonel bireysel girişimci olarak sınıflandırılabileceğini göstermektedir. Bu girişimcilerin içsel ve dışsal motivasyonları birbirinden farklılık göstermektedir. Girişimci sınıflandırmasına göre dışsal etmenler farklılaşmakta ve yerel girişimcilerde teşvik vb. avantajlardan yararlanma daha az bir oranda etkili olmaktadır. Ayrıca, turizm yatırımcısının tipolojisine göre yönetim anlayışı da farklılık göstermektedir.
 
The aim of this study is to determine how tourism investors in Antalya Region take their investment decisions in their investment processes, and which internal and external factors may influence their actions. For this purpose, “Case Study” was applied and in-depth interviews were conducted with some tourism investors. The findings of the study have been supported by observation, document analysis and different data to determine the internal and external factors affecting the entrepreneurial decisions of the tourism investors of Antalya Region. The data show that tourism entrepreneurs can be grouped in three main groups. Qualitative analyzes and in-depth interviews show that entrepreneurs can be classified as local entrepreneurs, institutional investors and professional individual entrepreneurs. The internal and external motivations of these entrepreneurs differ. External factors differ for each entrepreneur classification, and local entrepreneurs benefit from the state incentives less. In addition, the management approach differs according to the typology of the tourism investor.
 
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12566/177
Collections
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Turizm İşletmeciliği Bölümü / Department of Tourism Management

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 




sherpa/romeo


Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeABU AuthorWOSScopusPubMedTRDizinErişimThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeABU AuthorWOSScopusPubMedTRDizinErişim

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Library || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

DSpace Repository:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.