• English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi / School of Business and Social Sciences
  • İşletme Bölümü / Department of Business Administration
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi / School of Business and Social Sciences
  • İşletme Bölümü / Department of Business Administration
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Celebrity endorsement strategy in marketing: Turkish Airlines case

Thumbnail
View/Open
Celebrity endorsement strategy in marketing: Turkish Airlines case (1.238Mb)
Date
2022
Author
Kantarcıoğlu, Burcu
Metadata
Show full item record
Abstract
In today’s highly competitive market, celebrity endorsement is a widely used marketing technique in marketing communications; a credible strategy endorsed by brands not only used to attract and engage target customers in local markets but also used to reach out the global communities in the overseas markets. Research findings show that celebrity endorsement, when used effectively, increases purchase intention and sales; enabling brand familiarity and awareness among consumers. This paper aims to explain the cultural foundations of the celebrity endorsement in the context of meaning transfer model; concurrently examining the Turkish Airlines (THY) celebrity endorsement strategy; a full service carrier operating in Turkey. THY proved itself as a successful brand in Turkey in the use of global celebrities in integrated marketing communications while reaching up to the global customer base; in summary ended up with positive outcomes.
 
Günümüz rekabetçi pazar ortamında, ünlülerin ürün ve markaların pazarlama iletişiminde kullanılması oldukça popüler olan bir pazarlama tekniğidir. Ünlü kullanımı birçok marka tarafından onaylanmış; hem yerel hem de küresel pazarlardaki tüketicilere ulaşmak için kullanılan güvenilir pazarlama stratejilerinden biridir. Araştırma bulguları, ünlü kullanımının ya da ünlü desteğinin etkili bir şekilde kullanılması halinde satın alma niyetini etkilediği ve satışları artırdığını göstermekte olup, buna ek olarak tüketiciler arasında marka bilinirliğini de artırmaktadır. Bu makale, ünlü kullanımı stratejisinin kültürel temellerini anlam transferi modeli bağlamında açıklamayı amaçlamakta olup, Türkiye’nin önde gelen havayolu firmalarından biri olan Türk Hava Yolları (THY) markasının ünlü kullanımı stratejisini analiz etmektedir. Türk Hava Yolları firması, globalleşme stratejileri çerçevesinde dünyaca ünlü küresel isimler ve kurumlar ile ortak çalışmalar yapmış ve bu çalışmalar neticesinde olumlu sonuçlar elde etmiş başarılı bir Türk markasıdır.
 
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12566/1423
Collections
  • İşletme Bölümü / Department of Business Administration

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 




sherpa/romeo


Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeABU AuthorWOSScopusPubMedTRDizinErişimThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeABU AuthorWOSScopusPubMedTRDizinErişim

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Library || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

DSpace Repository:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.