E-ticaret lojistiği
Abstract
Son yıllarda yaşanan teknolojik gelişmeler insanların hayatını derinden
etkilemiştir. Özellikle bilgisayar ve internetin yaygınlaşması tüketici ve işletmeler
bağlamında büyük değişiklikler yaratmıştır. Pazarlama literatüründe
yaygın bir şekilde kullanılan temel pazarlama karması elemanlarına bakıldığında
(4P; ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma) bir işletmenin doğru ürünü, doğru
fiyattan doğru tutundurma faaliyetleri ile tüketiciye ulaştırması için ürünün
dağıtımı kritik önem taşımaktadır. Bu kapsamda, ticaretin şeklinin günümüzde
yeni formlar alması ile birlikte, e-ticaret lojistiği konusu işletmeleri yakından
ilgilendirmektedir. E-ticaret yakın zamanda çok hızlı bir şekilde gelişmiş olup,
işletmelerin ve e-ticaret satıcılarının başarıya ulaşması için e-ticaret kavramını
iyi bilmeleri ve bu kavramla ilgili olan e-ticaret lojistik konusunu da özümsemeleri
gerekmektedir. Bu doğrultuda bu bölümde e-ticaret kavramı ve ilgili
çeşitli konuları aktarıldıktan sonra, e-ticaret lojistiği ve pazarlama kavramlarının
bir değerlendirmesi yapılacaktır. Son olarak, kurumsallık düzeyi her zaman
üst düzeyde olmayabildiği söylenebilen aile işletmelerinin de e-ticaret
lojistiği konusu ile ilgili bir değerlendirmesi aktarılacaktır.