Hastaların hemşirelik bakım memnuniyetleri: cerrahi hastaları örneği
Özet
Amaç: Araştırma cerrahi servislerindeki hastaların hemşirelik bakım memnuniyetlerini ölçmek amacıyla yapıldı.
Yöntem: Tanımlayıcı türde olan araştırma cerrahi servislerinde 267 hasta ile gerçekleştirildi. Veriler “hasta tanıtıcı özellikler formu” ve “Newcastle hemşirelik bakımı memnuniyet ölçeği” kullanılarak yüz yüze görüşme yöntemi ile toplandı.
Bulgular: Hastaların hemşirelik bakımı memnuniyet düzeyi ortalamasının 81.7±15.2 olduğu saptandı. Hastaların en çok “hemşirelerin mahremiyetlerine gösterdikleri saygıdan” ve en az “hemşirelerin durumları ve tedavileri ile ilgili yeterli bilgi vermelerinden” memnun oldukları belirlendi. Hemşirelerden sağlıkla ilgili bilgi alan, hemşirelerin verdiği bilgiyi, bakımı ve iletişim düzeyini iyi bulan, korku ve endişelerini hemşirelerle paylaşan ve hemşirelerin verdiği bakımın iyileşmeye etkisinin fazla olduğunu düşünen hastaların bakım memnuniyetlerinin anlamlı şekilde daha yüksek olduğu bulundu (p<0.05).
Sonuç: Cerrahi hastalarının bakım memnuniyet düzeyleri ortalama puanın üzerindedir. Hastaların çoğu hemşirelerin verdiği bilginin ve bakımın yeterli olduğunu düşünürken taburculuk eğitiminin ise yeterli olmadığını düşünmektedirler. Araştırma sonuçları bakım memnuniyetini artırmak için geliştirilecek stratejilere katkı sağlayabilir. Objective: The study was descriptively done in order to determine nursing care satisfaction among surgical patients.
Methods: In the study, which is done with 267 patients who were treated at surgery clinics; data were collected using “a patient
identification features questionnaire form” and “Newcastle satisfaction with nursing care scale” through face to face interview
technique.
Results: Average nursing care satisfaction of patients was 81.7±15.2. Patients were most satisfied with “the amount of privacy nurses
gave you” and least with “the amount of information nurses gave to you about your condition and treatment”. Nursing care satisfaction
of patients who received information from nurses about health, found information-care-and- communication given by nurses good,
shared fears and anxieties with nurses and thought that care given by nurses had bigger effect upon healing was higher and the difference
among the variables was statistically significant (p<0.05).
Conclusion: As a result, surgery patients’ care satisfactions were above the average. Besides, most of the patients thought that
information and care given by nurses was enough but discharge education was not at a sufficient level. Study results may contribute to
strategies will be developed in order to increase care satisfaction.