Turizm İşletmeciliği Bölümü / Department of Tourism Management: Recent submissions
Now showing items 1-20 of 148
-
Atatürk Orman Çiftliği Müze ve Sergi Salonu’nun Türkiye’deki gastronomi müzeleri açısından değerlendirilmesi
(2023)Gastronomi müzeleri, mutfak kültürlerinin korunmasında, sürdürülebilirliğinde, gelecek nesillere aktarılması ve destinasyon çekicilik unsuru olarak değerlendirilmesinde oldukça önemli roller üst- lenmektedir. Kâr amacı ... -
Ethical food entrepreneurship: a review of the literature and a case analysis based on ethical matri
(IV. Uluslararası Gastronomi, Turizm ve Kültür Çalışmaları Sempozyumu, 2023) -
Etik boyutuyla gıda ekosistemi: sorunlar ve ileriye dönük yaklaşımlar
(4. Uluslararası Tarım ve Gıda Etiği Kongresi, 2023)Bu bildiri, karmaşık yapılı gıda ekosisteminin sürdürülebilirlik ve etik boyutları incelemektedir. Gıda ekosisteminin üre tim, tüketim, pazarlama, tarım, hayvancılık ve lojistik gibi farklı alanlarına odaklanarak, her ... -
Exploring the role of destination familiarity on flow experience
(4. International Cappadocia Scientific Research Congress, 2023)People can obtain a variety of information that will familiarize them with a destination. This research aims to explore the link between destination familiarity and flow experience. For this purpose, the data were collected ... -
Building customer citizenship behaviour through mobile application quality: the mediating role of flow experience and customer engagement
(Routledge, 2023)Mobile applications have become an indispensable marketing medium for tourism companies. Given that half of the users delete the applications soon after completing their transactions, it is vital ... -
Impact of flow experience on tourists’ hedonic well-being
(10th International Mardin Artuklu Scientific Researches Conference, 2023)The flow experience evokes emotions during activities and stimulates the creation of positive results. Therefore, it can be said that the flow experience is an important psychological state that helps vacationers achieve ... -
Coğrafi İşaretli (Cİ) ürünlerin sürdürülebilir tutum üzerindeki rolü: Cİ farkındalığı, Z kuşağının satın alma davranışını nasıl teşvik ediyor?
(IV. Uluslararası Gastronomi, Turizm ve Kültür Çalışmaları Sempozyumu, 2023)Kırsal turizm destinasyonlarında “coğrafi işaretli” (Cİ) ürünlerin popülerliği artmaktadır. Bugüne kadarki mevcut alanyazında Cİ’lerle ilgili nicel çalışmaların sayısı sınırlı kalırken, nitel çalışmaların daha ağırlıklı ... -
İnsan kaynakları yönetimi ve liderlik
(Detay Yayıncılık, 2023)Turizm sektörü, hizmet temelli bir sektör olup, insanın insana hizmet ettiği ve takım bilincinin gerekli olduğu bir alandır. Ne var ki, uzun çalışma saatleri, mevsimsellik ve değişen beklentiler bu sektörde çalışanlar ... -
Do Turkish tourism players show interest for metaverse?
(MTCON’23, 2023)The evolution of Web 3.0 has brought many new technological transitions to our lives. Although, it is not a very recent application, metaverse has become widely known after Marc Zuckerberg’s investment and interest. Meta ... -
The perception of Turkish tourists for sustainable hotels and its impact on their hotel selection
(MTCON’23, 2023)The United Nations defined sustainability in 1987 as meeting the needs of the present without compromising the ability of future generations to meet their own needs. Due to reasons such as climate changes, drought, ... -
Arkeoturizm kapsamında Anadolu’nun paleolitik göçü: Karain Mağarası örneği
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2023)Değişen yaşam koşulları turizm olayına katılan insanların talep ve isteklerini değiştirmiş ve turizmde dönüşümü başlatmıştır. Deniz, güneş, kum üçgenine dayalı tatili talep eden turistler yerlerini tarih-kültür-sanat seven ... -
Tur yönetimi kavramı
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2023) -
Antalya
(Detay Yayıncılık, 2023)Arkasında somut kültürel miras bırakan Anadolu uygarlıkları, ayrıca yediğimiz yemeğe, inanç sistemimize, gelenek ve göreneklerimize (Yenen, 2022) diğer bir ifadeyle insanlığın somut olmayan kültürel mirasına da zengin ... -
Akdeniz bölgesi antik kent efsaneleri
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2023) -
The role of geographical indications in faith tourism: the case of the route of the Seven Churches
(Detay Yayıncılık, 2023)Geographical indications (GIs) are considered as a tool to preserve traditional knowledge and cultural heritage, to support rural development, and to contribute to tourism. However, there are certain limits to take advantage ... -
How does the cross-cultural view shape the destination brand personality and brand image? Evidence from the travelers
(Routledge Taylor & Francis Group, 2024)This study aims to (a) reveal the relationships between the destination brand personality (DBP), destination brand image (DBI), satisfaction, and post-experience behaviors (PEBs), (b) unveil divergences by nationality ... -
Sivil toplum Kuruluşlarının destinasyon pazarlamasındaki rolleri: Antalya örneği
(2023)Sivil toplum kuruluşları (STK), kar amacı gütmeden, gönüllülük esasına bağlı olarak, toplumun yararına eylemler yapmak üzere oluşan sivil topluluklardır. Turizmin farklı açılardan gelişimine yönelik olarak kurulmuş olan ... -
Turizm ve otel işletmelerinde büyük veri analizi ve yapay zeka
(Detay Yayıncılık, 2023) -
Implementing marketing strategies for a niche business: case of talya herbal products
(2023)Medicinal and aromatic plants (MAPs) products became more popular during and after the Covid-19 pandemic. MAPs production and marketing could be accepted as a niche business. The purpose of this study is to examine the ... -
Özel Antalya Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi
(Detay Yayıncılık, 2022)Özel Antalya Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi. Antalya Koleji ruhunun turizme yansıması 1980-81 eğitim öğretim yılında 125 öğrenci ile faaliyete geçen Antalya Koleji, Antalya’nın yerli ve köklü ailelerinden oluşan ...