• English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism
  • Turizm İşletmeciliği Bölümü / Department of Tourism Management
  • Öğe Göster
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism
  • Turizm İşletmeciliği Bölümü / Department of Tourism Management
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İçsel pazarlama uygulamaları, iş akış deneyimi ve iş tatmini ilişkisi: Otel çalışanlarıyla bir uygulama

Thumbnail
Göster/Aç
Makale dosyası (391.3Kb)
Tarih
2025
Yazar
Doğan, Oğuz
Karasakal, Sezer
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Çalışanlarına değer veren, iletişim halinde olan, motive eden ve eğitimler ile güçlendiren otel işletmeleri hem çalışanların hem de dış müşterilerin memnuniyeti konusunda başarı sağlamaları beklenir. Bu çalışmada otel yöneticileri tarafından gerçekleştirilen içsel pazarlama uygulamalarının çalışanların iş akışı yaşamalarına etkisi ve iş akışının iş tatminine etkisi incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda Antalya’da faaliyet gösteren beş yıldızlı konaklama işletmelerinde çalışan bireylerden elde edilmiş olan veriler analize tabi tutulmuştur. Elde edilen bulgular, içsel pazarlama uygulamalarının iş akış deneyimi üzerinde olumlu bir etkisinin olduğunu göstermiştir. Bulgular ayrıca iş akış deneyiminin çalışanların iş tatmini üzerinde olumlu bir etkisinin olduğunu göstermiştir. Bu çalışma, içsel pazarlama faaliyetlerinin akış deneyimi ve akışın iş tatmini üzerindeki rolünü inceleyerek literatürdeki boşluğu doldurmayı amaçlamaktadır.
 
Hotels that value, communicate, motivate and strengthen their employees with training are expected to be successful in the satisfaction of both employees and external customers. In this study, the effect of internal marketing practices carried out by hotel managers on employees' experiencing workflow and the effect of workflow on job satisfaction were examined. For this purpose, the data obtained from the employees working in the 5-star hotels operating in Antalya was analyzed. The findings showed that internal marketing has a positive impact on workflow experience. The findings additionally showed that workflow experience has a positive impact on job satisfaction of the employees. This study aims to fill the gap in literature by investigating the role of internal marketing activities on flow experience and flow on work satisfaction.
 
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12566/2316
Koleksiyonlar
  • Turizm İşletmeciliği Bölümü / Department of Tourism Management

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 




sherpa/romeo


Göz at

Tüm E-arşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişimBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişim

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Kütüphane || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

E-arşiv@AntalyaBilim:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.