• English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi / School of Business and Social Sciences
  • İşletme Bölümü / Department of Business Administration
  • Öğe Göster
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi / School of Business and Social Sciences
  • İşletme Bölümü / Department of Business Administration
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Comparison of brand and retailer equity regarding purchase intentions of customers in Turkish automotive sector

Thumbnail
Göster/Aç
Comparison of brand and retailer equity regarding purchase intentions of customers in Turkish automotive sector.pdf (1.027Mb)
Tarih
2024
Yazar
Karayalçın, Cem
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Several studies attempted to investigate brand equity and retailer equity regarding their relationship with the purchase intentions of customers. However, there is little research that studied both concepts in one single study. The first aim of the study is to investigate the relationship between brand equity and purchase intentions of customers; retailer equity and purchase intentions of customers. The second aim is to test the moderating effects of perceived advertising spending and retailer equity regarding the impact of brand equity on purchase intentions. Data were collected from Turkish customers. Results indicated the positive effect of brand and retailer equity on purchase intentions where the effect of brand equity was stronger. There were no moderating effects of retailer equity and perceived advertising spending regarding the impact of brand equity on purchase intentions. The most important findings were that brand equity and retailer equity have considerable and positive effects on the purchase intentions of customers; however, they act independently from each other.
 
Müşterilerin satın alma niyeti kapsamında marka değeri ve perakendeci değerini araştıran çeşitli çalışmalar bulunmaktadır. Ancak ilgili iki kavramı tek bir çalışmada inceleyen az sayıda araştırma bulunmaktadır. Bu bağlamda, çalışmanın ilk amacı marka değeri ile müşterilerin satın alma niyeti arasındaki ilişkiyi; perakendeci değeri ve müşterilerin satın alma niyeti arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Çalışmanın ikinci amacı ise marka değerinin satın alma niyeti üzerindeki etkisinde algılanan reklam harcamaları ve perakendeci değerinin moderatör etkisinin olup olmadığını test etmektir. Veri Türk müşterilerden toplanmıştır. Bulgular marka değerinin ve perakendeci değerinin satın alma niyeti üzerine olumlu etkisini göstermiş olup, marka değerinin etkisi daha güçlü olarak bulunmuştur. Ek olarak, marka değerinin satın alma niyeti üzerine olan etkisinde algılanan reklam harcamalarının ve perakendeci değerinin moderatör etkisi olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonucundaki en önemli bulgu, marka değeri ve perakendeci değerinin satın alma niyetine önemli ve olumlu bir etkisinin bulunduğu; fakat bu etkilerin birbirinden bağımsız olduğudur.
 
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12566/2296
Koleksiyonlar
  • İşletme Bölümü / Department of Business Administration

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 




sherpa/romeo


Göz at

Tüm E-arşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişimBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişim

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Kütüphane || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

E-arşiv@AntalyaBilim:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.