İç mimarlık eğitiminde aydınlatma bilgisinin verilmesi ve yeni bir yöntem denemesi
Abstract
Mimari tasarımda önemli bir öğe olmasına rağmen aydınlatma tasarımı, mekan kurgusundan sonra düşünülen teknik bir düzenleme olarak görülmektedir. Oysa ışığın da tıpkı mekanın diğer fiziksel öğeleri gibi tasarım aşamasında proje tasarım sürecine katılması mümkündür. Tasarım projelerinin ele alınışındaki değişiklikler, 2017-2018 Bahar yarıyılında Antalya Bilim Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü’nde 4. dönem öğrencileriyle yürütülen IAED 208 Aydınlatma Tasarımı dersi için hazırlanan yeni düzenleme kapsamında aktarılmıştır. Bu çalışmada, dersteki uygulama ve ödev değerlendirmeleri, masa kritiklerine dair gözlemlerin yanı sıra, stüdyoda öğrencilerin aldıkları notlar, stüdyo eğiticilerinden alınan geri dönüşlerin değerlendirilmesi kullanılarak, aydınlatma dersi için önerilen bu yeni yöntemin bir değerlendirmesi yapılmaya çalışılacaktır. Çalışma, stüdyolara entegre deneysel aydınlatma eğitimi sürecini paylaşarak, tasarlama pratiklerinde aydınlatmanın katkısını vurgulamayı ve müfredata eleştirel bakış açısı getirmeyi amaçlamaktadır.