Endüstri 4.0'ın istihdam üzerine etkisi: bankacılık sektöründe bir araştırma
Abstract
Bu çalışmada Garanti Bankası, Yapı ve Kredi Bankası, Finansbank ve
Denizbank’ın, 2009-2020 yılları arasında Endüstri 4.0. temelli teknolojik gelişmelerin ilgili bankaların istihdam rakamlarını ne yönde etkilediği incelenmektir. Bu amaçla, bankaların personel sayıları, faaliyet giderleri, internet bankacılığı kullanıcı sayıları, mobil bankacılık kullanıcı sayıları, müşteri sayıları, kredi kartı kullanıcı sayıları, ATM sayıları ve POS sayıları veri olarak kullanılmıştır.
Bankaların değişen müşteri ekosisteminin taleplerine, Endüstri 4.0.’ın bankacılık sektöründeki uzantısı olarak nitelendirebileceğimiz Fintech ve Bankacılık 4.0.'ın getirdiği yenilikler ile cevap vermesidir. Yeni nesil banka müşterilerinin isteklerine, geleneksel bankacılık faaliyet veileri olarak kabul edilen şube sayısı, personel sayısı ve bu iki kalemle bağlantılı olararak personel giderlerindeki değişmer, teknolojik gelişmelerin yansıması olan internet bankacılığı kullanıcı sayısı, mobil bankacılık kullanıcı sayısı ile bu iki kaleme yapılan yatırımların takip edildiği bilanço kalemi olan
faaliyet giderleri ile, alternatif dağıtım kanallarını temsil eden kredi kartı kullanıcı sayısı, ATM sayısı, POS sayısı incelenerek cevap aranmaktadır. This study aims to examine how technological developments based on Industry 4.0 of Garanti Bankası, Yapı ve Kredi Bankası, Finansbank and Denizbank between 2009-2020 affected the employment figures of the relevant banks. For this purpose, the number of employees, operating expenses, internet banking user numbers, mobile banking user numbers, customer numbers, credit card user numbers, ATM numbers and POS numbers of banks was used as data.
Banks respond to the demands of the changing customer ecosystem with the innovations brought by Fintech and Banking 4.0., which can be described as the extension of Industry 4.0 in the banking sector. The number of branches accepted as traditional banking activities, the number of personnel and the changes in personnel expenses in connection with these two items, the number of internet banking users reflecting technological developments, the number of mobile banking users and the operating expenses that are the balance sheet item in which the investments made in these two items are followed, and the number of credit card users representing alternative distribution channels, The number of ATMs, the number of POS is examined and answers are sought.