Next-generation learning environment platform designed for professional education
Abstract
The aim of this thesis is, within the scope of the education transformation program of a law enforcement organization that trains with conventional methods; It is to create the main architecture and algorithm of a platform where content can be presented with artificial intelligence-supported algorithms in accordance with the learning characteristics of people while ensuring the high level of use of technology in education processes.
Conventional education offers students with different learning characteristics in the same physical place, at the same time, and with the same course content. In the new structure proposed in the transformation program, regardless of time and physical space, individuals' learning competencies will be taken into account, and content suitable for these features will be presented.
The methods and similar algorithms that direct and manipulate the user behaviors of the new generation platforms such as social media, YouTube, Instagram, Twitter, and Netflix have been benchmarked and used effectively in the design processes. Bu tezin amacı, geleneksel yöntemlerle eğitim veren bir kolluk teşkilatının eğitim dönüşüm programı kapsamında; Eğitim süreçlerinde teknolojinin üst düzeyde kullanımını sağlarken, insanların öğrenme özelliklerine uygun olarak içeriğin yapay zeka destekli algoritmalarla sunulabileceği bir platformun ana mimarisini ve algoritmasını oluşturmaktır. Geleneksel eğitim, farklı öğrenme özelliklerine sahip öğrencilere aynı fiziksel mekanda, aynı zamanda ve aynı ders içeriğiyle sunulmaktadır. Dönüşüm programında önerilen yeni yapıda, zaman ve fiziksel mekandan bağımsız olarak bireylerin öğrenme yetkinlikleri dikkate alınacak ve bu özelliklere uygun içerikler sunulacaktır. Sosyal medya, YouTube, Instagram, Twitter, Netflix gibi yeni nesil platformların kullanıcı davranışlarını yönlendiren ve manipüle eden yöntem ve benzeri algoritmalar kıyaslama yapılarak tasarım süreçlerinde etkin bir şekilde kullanılmıştır.