• English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism
  • Turizm İşletmeciliği Bölümü / Department of Tourism Management
  • Öğe Göster
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism
  • Turizm İşletmeciliği Bölümü / Department of Tourism Management
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Implementing marketing strategies for a niche business: case of talya herbal products

Thumbnail
Göster/Aç
Implementing marketing strategies for a niche business: case of talya herbal products (182.9Kb)
Tarih
2023
Yazar
Başer, Gözdegül
Kurtuluş, Kemal
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Medicinal and aromatic plants (MAPs) products became more popular during and after the Covid-19 pandemic. MAPs production and marketing could be accepted as a niche business. The purpose of this study is to examine the marketing strategies of a MAPs producing company from Türkiye. Using case study, data is gathered via interviews, observations and secondary sources. Findings showed that the company succeeded a prudent progress in various market segments basing on its market orientation culture and use of different market distribution channels. Every distribution channel had a different market segment as well as a different structure. The company learned from its market experiences and orientation. They had been organizing to enter the USA market as well as exporting to several other countries. The findings point out that in our today’s world of high competition, companies focus on various market segments, follow different pricing and branding strategies simultaneously so that they can survive in a complex environment with a persistent competitive advantage.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12566/1569
Koleksiyonlar
  • Turizm İşletmeciliği Bölümü / Department of Tourism Management

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 




sherpa/romeo


Göz at

Tüm E-arşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişimBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişim

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Kütüphane || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

E-arşiv@AntalyaBilim:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.