The impact of social mediaplatforms on college student's choice
Abstract
School administrators and decision-makers strive to exploit social media platforms to boost enrolment. This study aims at examining types of social media platforms spread among students, seeking to show the resources’ impacts on students' decisions during the university admission process in a methodological scientific theory. Data from random samples in a semi-structured questionnaire yielded 149 valid responses from three universities across two countries. The results showed Facebook, YouTube, and WhatsApp play key roles in students' academic lives, especially to decide to enroll. Twitter and Instagram backed out. LinkedIn and blogs once were important, received little attention. The study’s limits and goals are all debated. Okul yöneticileri ve karar vericiler, kaydı artırmak için sosyal medya platformlarından yararlanmaya çalışıyorlar. Bu çalışma, öğrenciler arasında yaygınlaşan farklı sosyal medya platformlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, metodolojik bir bilimsel teoride üniversiteye kabul sürecinde kaynakların öğrencilerin kararları üzerindeki etkilerini göstermeye çalışır. Yarı yapılandırılmış bir anketteki rastgele örneklerden elde edilen veriler, iki ülkedeki üç üniversiteden 149 geçerli yanıt verdi. Facebook, YouTube ve WhatsApp akademik yaşamlarında, bazı belirli kişiler karar vermelerinde rol almaktadır. Twitter ve Instagram geri çekildi. LinkedIn ve bloglar bir zamanlar önemliydi, çok az ilgi gördü. Çalışmanın sınırları ve hedefleri tartışılır.