• English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Hukuk Fakültesi / Faculty of Law
  • Hukuk Fakültesi / Faculty of Law
  • Öğe Göster
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Hukuk Fakültesi / Faculty of Law
  • Hukuk Fakültesi / Faculty of Law
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Üniversite öğrencilerinde öznel iyi oluş ve stres belirtilerinin yordayıcılarının incelenmesi

Thumbnail
Göster/Aç
Üniversite öğrencilerinde öznel iyi oluş ve stres belirtilerinin yordayıcılarının incelenmesi (754.0Kb)
Tarih
2020
Yazar
Terzioğlu, Zeynep Ayça
Çakır, S. Gülfem
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin farkandalık, öz-duyarlık, duyguları yönetme becerileri ve sosyal ilgi düzeylerinin öznel iyi oluş ve stres belirtileri düzeylerini anlamlı düzeyde yordayıp yordamadığını incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu Akdeniz bölgesinde, büyükşehirde yer alan bir üniversitenin farklı fakültelerinde öğrenimine devam eden 519’u kadın ve 315’i erkek olmak üzere toplam 834 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın verilerinin toplanmasında, Beş Boyutlu Bilinçli Farkındalık Ölçeği, Öz-duyarlık Ölçeği, Duyguları Yönetme Becerileri Ölçeği, Yaşam Doyumu Ölçeği, Pozitif ve Negatif Duygu Durum Ölçeği, Stres Belirtileri Ölçeği, Toplumsal İlgi Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Hiyerarşik regresyon analizi sonucunda farkındalığın beş alt boyutu arasında yer alan tanımlama, farkındalıkla davranma ve içsel deneyimlere tepkisizliğin öznel iyi oluşu anlamlı olarak yordadığı bulunmuştur. Araştırma sonuçlarına göre stres belirtilerini farkındalığın alt boyutları arasından gözlemleme, farkındalıkla davranma, içsel deneyimleri yargılamama ve içsel deneyimlere tepkisizlik boyutlarının anlamlı bir şekilde yordadığı bulunmuştur. Öz-duyarlığın alt boyutları arasında öznel iyi oluşu öz-sevecenlik, öz-yargılama ve izolasyon bulunurken stres belirtilerini öz-duyarlığın izolasyon ve aşırı özdeşleşme boyutlarının yordadığı bulunmuştur. Araştırma sonuçlarına göre ayrıca, duyguları yönetme becerilerinin öznel iyi oluşun ve stres belirtilerinin anlamlı bir yordayıcısı olduğu görülmüştür. Son olarak, sosyal ilginin öznel iyi oluşu anlamlı bir şekilde yordadığı ancak stres belirtilerini yordamadığı görülmüştür.
 
The aim of the current study was to investigate the role of mindfulness, self-compassion, emotion management skills and social interest levels in subjective well-being and stress symptoms. The universe of this study is the students who are attending different faculties at a university in a big city in the Mediterranean region in Turkey. Research sample consists of 834 students, of which were 519 female and 315 male. In the study, Five Facet Mindfulness Questionnaire, Self-Compassion Scale, Emotion Management Scale, Satisfaction with Life Scale, Positive and Negative Affect Schedule, Stress Self-Assessment Checklist, Social Interest Index and Personal Information Form was used. Hierarchical regression results showed that describing, acting with awareness and nonreactivity dimensions of mindfulness significantly predicted subjective well-being. The results also showed that observing, acting with awareness, nonjudging of inner experiences and nonreactivity significantly predicted syptoms stress. It also appeared that selfkidness, self-judgement, and isolation dimensions of self-compassion were significant predictors of subjective well-being whereas only isolation and over-identification dimesions of self-compassion were significant predictors of stress symptoms. According to the results, emotion management skills significantly predicted both subjective well-being and stress symptoms. Finally, it appeared that social interest significantly predicted subjective wellbeing, but did not predict stress symptoms.
 
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12566/531
Koleksiyonlar
  • Hukuk Fakültesi / Faculty of Law

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 




sherpa/romeo


Göz at

Tüm E-arşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişimBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişim

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Kütüphane || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

E-arşiv@AntalyaBilim:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.