Güncel Gönderiler: İşletme Bölümü / Department of Business Administration
Toplam kayıt 125, listelenen: 121-125
-
A comparison between MMAE and SCEM for solving singularly perturbed linear boundary layer problems
(FILOMAT, 2019)In this study, we propose an efficient method so-called Successive Complementary Expansion Method (SCEM), that is based on generalized asymptotic expansions, for approximating to the solutions of singularly perturbed ... -
An asymptotic-numerical hybrid method for singularly perturbed system of two-point reaction-diffusion boundary-value problems
(Turkish Journal of Mathematics, 2019)This article focuses on the numerical approximate solution of singularly perturbed systems of secondorder reaction-diffusion two-point boundary-value problems for ordinary differential equations. To handle these types of ... -
Some numerical experiments on singularly perturbed problems with multi-parameters
(8th International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Applications (IECMSA-2019), 2019)In this study, numerical behavior of singular perturbed ordinary differential equations that depend on positive small parameters is investigated. An efficient method that combines the well-known Finite Element Method ... -
Uzlaştırma Kurumunun etkinliğin artırılması: uzlaştırma sürecinde karşılaşılan hukuki ve iletişime ilişkin problemler ile çözümlerine ilişkin nitel bir araştırma
(Antalya Bilim Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 2018)Toplumsal kültür ve geleneğimizde önceden beri var olan ve onarıcı adalet anlayışını somutlaştıran uzlaştırma kurumu, ceza muhakemesi hukukumuz bakımdan üzerinde önemle durulan, alternatif bir uyuşmazlık çözüm yolu olarak ... -
E-ticaret alışveriş sitelerinin kullanımında müşteri güven algısı: Y ve Z kuşağı tüketiciler üzerine bir araştırma
(3. Uluslararası Uygulamalı Sosyal Bilimler Kongresi, 2019)Günümüzde internet kullanımı kadar internet üzerinden yapılan alışverişlerde de büyük bir artış gözlenmektedir. Günün her saatinde ve dünyanın her yerinden yapılabilen e-ticaret tüketicilere seçim, zaman, fiyat avantajları ...