Show simple item record

dc.contributor.authorUçar, Setenay
dc.contributor.authorAk, Muhammet Fatih
dc.date.accessioned2025-10-16T11:20:48Z
dc.date.available2025-10-16T11:20:48Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationUçar, S., Ak, M. F.(2024). Aydınlatma faktörünün değerlendirilmesi: Antalya Bilim Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi örneği. ASOS Congress 2024 7. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12566/2248
dc.description.abstractArchitects face physical risks in office environments as well as in construction sites. Working under conditions that do not comply with the physiological expectations that architects are accustomed to during their student years can cause health problems later on. In this context, it is evaluated within the scope of the study to examine occupational health and safety in studio environments where students and academicians spend a long time in architecture faculties through lighting conditions. In the studio environments that students are accustomed to in the process of their education, lighting needs in 8 hours of education per day create situations that cause discomfort with insufficient lighting, lack of daylight or lighting from the wrong angle and position. The examination of the ambient conditions is evaluated as the number, characteristics, adequacy and effects of lighting in the classrooms where academicians who teach in the same environments with the students of the Faculty of Architecture. In this study, the lighting factor, which is one of the physical risk factors of occupational health and safety, is examined under 8 sub-headings. These are; lighting intensity, luminescence, reflectivity, direct and indirect lighting, glare, color temperature of light, color reflectivity and daylight. With these sub-headings, the evaluation of discomfort caused by lighting, solution suggestions and the evaluation of classroom environments as an application are analyzed by considering the studio classrooms (8), lecture hall and computer laboratory of Antalya Bilim University Faculty of Fine Arts and Architecture. With the data obtained, it is aimed to determine the factors that will create negativity during the education process, to create healthy environmental conditions, to create a suitable working area for students and academicians by considering physical, physiological and psychosocial effects.en_US
dc.description.abstractMimarlar şantiye ortamlarında olduğu kadar ofis ortamlarında da fiziksel risklerle karşılaşmaktadır. Mimarların öğrencilik zamanında alıştıkları fizyolojik beklentilere uymayan koşullar altında çalışmaları daha sonraki zamanlarda sağlık problemi olarak karşılarına çıkabilmektedir. Bu kapsamda mimarlık fakültelerinde öğrencilerin ve eğitim veren akademisyenlerin uzun süreli zaman geçirdikleri stüdyo ortamlarında iş sağlığı ve güvenliği özelinde, aydınlatma koşulları üzerinden incelenmesi çalışma kapsamında değerlendirilmektedir. Öğrencilerin eğitim aldıkları süreçte alıştıkları stüdyo ortamları içerisinde günde 8 saatlik eğitimlerde aydınlatma ihtiyaçları, yetersiz aydınlatma, gün ışığı eksikliği veya yanlış açı ve konumdan gelen aydınlatmalar ile rahatsızlık yaratan durumlar oluşturmaktadır. Ortam koşullarının incelenmesi mimarlık fakültesi öğrencileri ile aynı ortamlarda eğitim veren akademisyenlerin bulunduğu sınıflarda aydınlatma sayıları, özellikleri, yeterlilikleri ve etkileri olarak değerlendirilmektedir. Bu çalışma ile iş sağlığı ve güvenliği fiziksel risk etmenlerinden olan aydınlatma faktörü 8 alt başlıkta incelenmektedir. Bunlar; aydınlatma şiddeti, lüminesans, yansıtma oranı, doğrudan ve dolaylı aydınlatma, göz kamaşması, ışığın renk sıcaklığı, renk yansıtma ve gün ışığından oluşmaktadır. Bu alt başlıklar ile aydınlatma nedenli rahatsızlıkların değerlendirilmesi, çözüm önerileri ve uygulama olarak sınıf ortamlarının değerlendirilmesi Antalya Bilim Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi stüdyo ortamları (8 adet), amfi ve bilgisayar laboratuvarı ele alınarak analiz edilmektir. Elde edilen veriler ile eğitim süreci boyunca olumsuzluk yaratacak faktörlerin belirlenmesi, sağlıklı ortam koşulları oluşturmak, fiziksel, fizyolojik ve psikososyal etkiler dikkate alınarak öğrencilere ve akademisyenlere uygun bir çalışma alanı oluşturmak hedeflemektedirtr_TR
dc.description.sponsorshipNo sponsoren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherASOS Congress 2024 7. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumuen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLightingen_US
dc.subjectAydınlatmatr_TR
dc.subjectWorking Conditionsen_US
dc.subjectÇalışma Koşullarıtr_TR
dc.subjectOccupational Health and Safetyen_US
dc.subjectİş Sağlığı ve Güvenliğitr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.titleAydınlatma faktörünün değerlendirilmesi: Antalya Bilim Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Mimarlık Fakültesi örneğien_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjecten_US
dc.relation.publicationcategoryNational publicationen_US
dc.contributor.orcid0000-0003-4206-6094 [Uçar, Setenay]
dc.contributor.orcid0000-0003-4342-296X [Ak, Muhammet Fatih]
dc.contributor.abuauthorUçar, Setenay
dc.contributor.abuauthorAk, Muhammet Fatih
dc.contributor.yokid281187 [Uçar, Setenay]
dc.contributor.yokid279243 [Ak, Muhammet Fatih]


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record