Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÜlgen, Semail
dc.contributor.authorErdoğan Akbulut, Hatice
dc.date.accessioned2025-04-08T12:38:54Z
dc.date.available2025-04-08T12:38:54Z
dc.date.issued2022-04-01
dc.identifier.citationÜlgen, S. (2024). Araç rotalama projesi.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12566/2168
dc.description.abstractHaftanın altı günü çalışan bir firmanın siparişleri günlük olarak dağıtıma çıkmaktadır. Siparişler öncelikli olarak hangi güzergaha ait olduğu belirlenmektedir. Ardından başlangıç noktasına göre (depo, fabrika vs.) uzaklık baz alınarak bir derecelendirme yapılmaktadır. Örneğin 1: başlangıç noktasına(şirkete) en yakın noktayı, 6:başlangıç noktasına en uzak noktayı temsil etmektedir. (Not:Uzaklık derecelendirmesi yerine gerçek uzaklıklar da kullanılabilir.) Sipariş bilgileri belirlendikten sonra siparişler en yakın noktadan uzak noktaya doğru sıralanmakta ve aynı derecedeki uzaklığa sahip siparişlerde en büyük sipariş miktarına sahip siparişlerin önceliği bulunmaktadır. Siparişlerin dağıtılacağı araç filosunda bulunan araçların özellikleri (isim, kapasite vs.) bilinmektedir. Müşterinin siparişi teslim tarihinde araçların doluluğu sebebiyle teslim edilemediyse belirli bir gün içerisinde teslim edilmeye çalışılmaktadır. Eğer sipariş belirli bir gün sayısı içerisinde teslim edilemezse şirkete raporlanmaktadır. Günün sonunda aracın son durumu raporlanmaktadır.tr_TR
dc.description.abstractA company that works six days a week continues to present its orders daily. The route to which the orders belong is determined in a focused manner. Initially, a distance-based ranking is made according to the starting point (warehouse, factory, etc.). For example, 1: starting point (company) represents the closest point, 6: starting point represents the farthest point. (Note: Actual distances are also available instead of distance ranking.) After the order information is determined, the orders are ranked according to the distances of the closest places, and the orders with the largest order quantity have priority in orders with the same degree of distance. The characteristics of the vehicles in the vehicle fleets where the orders will be distributed (name, capacity, etc.) are known. If the customer's deliveries cannot be delivered on the delivery date, they are tried to be delivered within a certain day. If the order cannot be delivered within a certain number of days, it is reported to the company.en_US
dc.description.sponsorshipNo sponsoren_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectvehicle routingen_US
dc.subjectaraç rotalamatr_TR
dc.subjectdistance ratingen_US
dc.subjectuzaklık derecelendirmesitr_TR
dc.subjectcapacityen_US
dc.subjectkapasitetr_TR
dc.titleAraç rotalama projesien_US
dc.typeprojecten_US
dc.contributor.orcid0000-0003-1381-1577 [Ülgen, Semail]
dc.contributor.orcid0000-0001-9393-0466 [Erdoğan Akbulut, Hatice]
dc.contributor.abuauthorErdoğan Akbulut, Hatice
dc.contributor.abuauthorÜlgen, Semail
dc.contributor.yokid19314 [Ülgen, Semail]
dc.contributor.yokid274127 [Erdoğan Akbulut, Hatice]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster