• English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi / Faculty of Health Sciences
  • Hemşirelik Bölümü / Department of Nursing
  • Öğe Göster
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi / Faculty of Health Sciences
  • Hemşirelik Bölümü / Department of Nursing
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hemşirelik temel becerilerinin öğretiminde sanal gerçeklik kullanımının öğrencilerin bilgi, duyusal ve psikomotor becerilerine etkisi: sistematik derleme

Thumbnail
Göster/Aç
Hemşirelik temel becerilerinin öğretiminde sanal gerçeklik kullanımının öğrencilerin bilgi, duyusal ve psikomotor becerilerine etkisi: sistematik derleme (1.272Mb)
Tarih
2024
Yazar
Dayan, Ayşenur
Terzi, Banu
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Amaç: Bu sistematik derlemede hemşirelik temel becerilerinin öğretiminde sanal gerçeklik kullanımının öğrencilerin bilgi, duyusal ve psikomotor becerilerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Sistematik derlemenin protokolü ve makalenin yazımında PRISMA-P protokolü kullanılmıştır. Uluslararası literatürde yer alan ve “Cochrane”, “EBSCOhost”, “PubMed”, “Ulakbim”, “Medline”, “CIHANL”, “JBI”, “Scopus”, “Science Direct” ve “Google Scholar” veri tabanları üzerinden taranmıştır. Veri tabanlarında tarama yapılırken çalışma konusuna özgü "nurse education, virtual reality, virtual reality simulation, basic nursing skills, nursing students, skills training, knowledge level, affective level, psychomotor skill level” anahtar kelimeleri kullanılmıştır. Arama sonucunda ulaşılan çalışma sayısı veri tabanlarına göre kategorize edilmiştir ve PRISMA-P akış şemasında gösterilmiştir. Araştırmaların kalite değerlendirilmeleri Joanna Briggs Institute kontrol listeleri kullanılarak yapılmıştır. Bulgular: Araştırma kapsamında hemşirelik eğitiminde sanal simülasyon yöntemi ile öğrencilerin bilgi, duyusal ve psikomotor becerilerinin değerlendirildiği çalışmalar incelendiğinde derlemenin dahil edilme kriterine uygun olan 15 araştırma incelenmiştir. İncelenen çalışmalarda 11 araştırma randomize kontrollü deneysel ve dört araştırmanın da yarı deneysel türde olduğu bulunmuştur. Çalışmaların çoğu sırasıyla Türkiye, Kanada ve Tayvan’da gerçekleştirilmiştir ve toplam örneklem hacmi 1060 olarak saptanmıştır. Çalışmaların kalite değerlendirme puanları yüksek düzeyde bulunmuştur. Sonuç: Sanal gerçeklik kullanımın hemşirelik eğitiminde öğrencilerin bilgi, duyusal ve psikomotor becerilerinde olumlu anlamda etkisinin olduğu, bilginin kalıcılığını ve öğrencilerin beceri performanslarını arttığı sonucuna ulaşılmıştır.
 
Aim: This systematic review aimed to determine the effect of using virtual reality in teaching basic nursing skills on students' knowledge, sensory and psychomotor skills. Methods: PRISMA-P protocol was used in the protocol of the systematic review and in writing the article. The international literature was scanned through "Cochrane", "EBSCOhost", "PubMed", "Ulakbim", "Medline", "CIHANL", "JBI", "Scopus", "Science Direct" and "Google Scholar" databases. . While scanning the databases, keywords specific to the subject of the study, "nurse education, virtual reality, virtual reality simulation, basic nursing skills, nursing students, skills training, knowledge level, affective level, psychomotor skill level" were used. The number of studies found as a result of the search is according to the databases. were categorized and shown in the PRISMA-P flow chart. Quality assessments of the studies were made using Joanna Briggs Institute checklists. Results: Within the scope of the research, when the studies in which students' knowledge, sensory and psychomotor skills were evaluated with the virtual simulation method in nursing education were examined, 15 studies that met the inclusion criteria of the review were examined. In the studies examined, it was found that 11 studies were randomized controlled experimental and four studies were quasi-experimental. Most of the studies were conducted in Türkiye, Canada and Taiwan, respectively, and the total sample size was determined as 1060. The quality assessment scores of the studies were found to be high. Conclusions: It has been concluded that the use of virtual reality has a positive effect on students' knowledge, sensory and psychomotor skills in nursing education, and increases the permanence of knowledge and skill performance of students.
 
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12566/1888
Koleksiyonlar
  • Hemşirelik Bölümü / Department of Nursing

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 




sherpa/romeo


Göz at

Tüm E-arşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişimBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişim

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Kütüphane || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

E-arşiv@AntalyaBilim:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.