Show simple item record

dc.contributor.authorTurunç, Ömer
dc.contributor.authorZeybekoğlu, Ayşe
dc.date.accessioned2023-07-19T06:30:11Z
dc.date.available2023-07-19T06:30:11Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationTurunç, Ö. & Zeybekoğlu, A. (2022). Ürün yeniliği ve kalitesinin müşteri sadakatine etkisini marka memnuniyeti nasıl etkiler? Pandemi sürecinde tekstil sektöründe bir çalışma. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 168-181.tr_TR
dc.identifier.issn1304-8120
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12566/1669
dc.description.abstractGünümüzün değişen ve gelişen şartlarında işletmeler varlıklarını sürdürebilmek ve rekabet avantaj sağlayabilmek için teknolojik gelişmelere ayak uydurmalı, değişimi yakından takip etmeli ve müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını doğru analiz etmelilerdir. Rekabet avantajının müşteri memnuniyeti ve sadakati üzerinde etkili faktörlerin geliştirilmesi ile gerçekleştirilebileceği değerlendirilmektedir. Ürün yeniliği ve kalitesinin bu faktörlerden olduğu bilinmektedir. Bu bağlamda Antalya’da pandemi sürecinde parekende tekstil sektöründe bir araştırma yapılmış ve ürün yeniliği ve kalitesinin müşteri memnuniyeti ve sadakatini nasıl etkilediği araştırılmıştır. Elde edilen bulgular ürün yeniliği ve kalitesinin müşteri sadakatini pozitif ve anlamlı olarak etkilediğini; ürün yeniliği - müşteri sadakatini ilişkisinde marka memnuniyetinin düzenleyici olduğunu ve ürün kalitesi - müşteri sadakatini ilişkisinde de (marka) memnuniyetinin düzenleyici rolü olduğunu göstermiştir.tr_TR
dc.description.abstractIn today's changing and developing conditions, businesses must keep up with technological developments, follow the change closely and analyze the demands and needs of their customers correctly in order to maintain their existence and gain competitive advantage. It is considered that gaining competitive advantage can be achieved by developing factors that affect customer satisfaction and loyalty. It is known that product innovation and quality are among these factors. In this context, a research was conducted in the retail textile sector during the pandemic process in Antalya and it was investigated how product innovation and quality affect customer satisfaction and loyalty. The findings obtained indicate that product innovation and quality affect customer loyalty positively and significantly; It has been shown that brand satisfaction is a moderator in the relationship between product innovation and customer loyalty, and brand satisfaction has a moderating role in the relationship between product quality and customer loyalty.en_US
dc.description.sponsorshipNo sponsoren_US
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherKahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectProduct innovationen_US
dc.subjectÜrün yeniliğitr_TR
dc.subjectProduct qualityen_US
dc.subjectÜrün kalitesitr_TR
dc.subjectCustomer loyaltyen_US
dc.subjectMüşteri sadakatitr_TR
dc.subjectBrand satisfactionen_US
dc.subjectMarka memmuniyetitr_TR
dc.subjectTextile sectoren_US
dc.subjectTekstil sektörütr_TR
dc.titleÜrün yeniliği ve kalitesinin müşteri sadakatine etkisini marka memnuniyeti nasıl etkiler? Pandemi sürecinde tekstil sektöründe bir çalışmatr_TR
dc.title.alternativeHow does brand satisfaction affect the impact of product innovation and quality on customer loyalty? A study in the pandemic process in the textile sectoren_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.relation.publicationcategoryNational publicationen_US
dc.identifier.volume19
dc.identifier.startpage168
dc.identifier.endpage181
dc.contributor.orcid0000-0003-2234-6523 [Turunç, Ömer]
dc.contributor.abuauthorTurunç, Ömer
dc.contributor.yokid16331 [Turunç, Ömer]
dc.identifier.doi10.33437/ksusbd.1133798


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record