• English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi / Faculty of Health Sciences
  • Hemşirelik Bölümü / Department of Nursing
  • Öğe Göster
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi / Faculty of Health Sciences
  • Hemşirelik Bölümü / Department of Nursing
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Burası farklı: hemşirelik öğrencisi gözüyle ameliyathane ortamı

Thumbnail
Göster/Aç
Burası farklı: hemşirelik öğrencisi gözüyle ameliyathane ortamı (711.9Kb)
Tarih
2023
Yazar
Aydın, Aydanur
Gürsoy, Ayla
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Amaç: Araştırmanın amacı, hemşirelik öğrencilerin ameliyathane deneyimlerini anlamayı ve yorumlamayı amaçlamaktır. Yöntem: Araştırma nitel araştırma düzeninde yer alan fenomenoloji desende tamamlandı. Bu desende bir olguya ilişkin bireylerin deneyimleri ve bu deneyime yükledikleri anlamlar ortaya çıkarılmaya çalışılmaktadır. Araştırmaya hemşirelik bölümünde öğrenim gören ve kendi istekleri ile ameliyathane uygulaması yapan on son sınıf öğrencisi dahil edildi. Araştırma verileri öğrencilerle yarı-yapılandırılmış görüşme ile toplanı ve fenomenolojik olarak analiz edildi. Bulgular: Araştırma verileri çözümlendiğinde; ameliyathaneden ürkme, ekibin bir parçası olduğunu düşünme ve ameliyathanede daha çok zaman geçirme isteği şeklinde üç ana kategori belirlendi. Ayrıca ürkme ana temasının altında soğuk boşluğa ve umuda yürüme şeklinde alt temalar saptandı. Ameliyathaneyi ürkütücü olarak tanımlayan öğrencinin yanında diğer klinik ortamlardan farklılıklarının güzel etkilerini ifade eden öğrencilere rastlandı. Bu tanımlamanın yanında ameliyathanede daha uzun süre geçirmek istediğini belirttikleri görüldü. Uygulamada Kullanım: Çalışma hemşirelik öğrencilerinin ameliyathane deneyimlerine ilişkin bilgi sağlamaktadır. Sonuçlar hemşirelik öğrencilerinin klinik uygulamaların deneyimlerine etkilerinin görülmesine ve mesleki algılarının tanımlanmasına katkı sağlayacaktır. Araştırma sonuçları hemşirelik eğitiminde klinik uygulamaların planlanmasına katkı sağlayabilir.
 
Objective: The purpose of this research is to grasp and analyze nursing students' operating room experiences. Method: The qualitative phenomenology design was employed in this investigation. Phenomenology is the study of people's encounters and interpretations of those encounters. The study's sample comprised ten nursing students who independently practiced operating rooms. The data was gathered through semi-structured interviews with students. The data were analyzed phenomenologically in the framework of qualitative research. Results: When the research data are analyzed; three main categories were identified as being frightened of the operating room, thinking of being a part of the team, and wanting to spend more time in the operating room. Under the topic of being terrified, sub-themes such as venturing into frigid space and wishing were discovered. Other students, in addition to the student who found the operating room intimidating, emphasized the benefits of their distinctions from other healthcare facilities. They also indicated a desire to stay in the operating room for a longer amount of time. Usage in Practice: the study gives data on nursing students' experiences in operating rooms. The findings help to explain nursing students' professional perspectives and enable the study of how clinical practice changes nursing students' experiences. Clinical practice in the operating room was discovered to improve students' self-confidence. It should be mentioned that the operating room atmosphere and professional staff distinguish this clinic from others. The outcomes of the study provide light on and assist clinical practice planning in nursing education.
 
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12566/1630
Koleksiyonlar
  • Hemşirelik Bölümü / Department of Nursing

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 




sherpa/romeo


Göz at

Tüm E-arşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişimBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişim

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Kütüphane || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

E-arşiv@AntalyaBilim:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.