Show simple item record

dc.contributor.advisorMert, İbrahim Sani
dc.contributor.authorUzair, Muhammad
dc.date.accessioned2022-08-18T08:14:19Z
dc.date.available2022-08-18T08:14:19Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationUzair, M. (2021). Impact of packaging on consumer buying behavior of fast-moving consumer goods in rural areas of Pakistan (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Antalya Bilim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Antalya.en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12566/1234
dc.description.abstractIn the last decade, the consumer packaged goods sector in Pakistan has proliferated. The fast-moving consumer goods sector focuses more on attractive features that create a brand image in customers' minds. In this process, marketers must constantly communicate with consumers more than before to get continuous feedback about the product. The study's primary purpose is to investigate further the effect of packaging on the purchasing behavior of rural consumers, especially those who buy toiletries products and the strategies adopted by marketers to promote the product more in rural areas. The study was designed as qualitative to explore the factors affecting packaged consumer products. The convenience sampling method was used to gather data from the marketers working in the market. Data were collected through responses to semi-structured open-ended questions. The phenomenological approach was used to analyze the data. The results show that product packaging is essential in creating brand awareness, persuading and emotionally influencing consumers. This study guides future managerial practices and business strategies in the consumer packaged goods market.en_US
dc.description.abstractSon on yılda, Pakistan'daki paketlenmiş tüketim mallerı sektörü hızla büyümüştür. Tüketim malları sektörü müşterinin zihninde marka imajı yaratacak çekici özelliklere daha fazla odaklanmakatadır. Bu süreçte pazarlamacılar, ürün hakkında sürekli geri bildirim almak için tüketicilerle eskisinden daha fazla sürekli iletişim içinde olmalıdırlar. Çalışmanın temel amacı, kırsal kesimde özellikle diş macunu, deterjan ve banyo sabunu gibi tüketicilerin satın alma davranışı üzerindeki ambalajın etkisi temizlik ürünleri satın alan ni ve ürünü kırsal kesimde daha fazla tanıtmak için pazarlamacılar tarafından benimsenen stratejileri daha derinlemesine araştırmaktır. Çalışma paketlenmiş tüketim ürünlerini etkileyen faktörleri keşfedebilmek için nitel olarak tasarlanmıştır. Veriler, yar ı yapılandırılmış açık uçlu sorulara verilen yanıtlarla toplanmıştır. Araştırma evreninden kolayda örnekleme yöntemi ile katılımcılar seçilmiştir. Analizler fenomenolojik yaklaşım kullanılarak yapılmıştır. Sonuçlar, farkın ürün ambalajının tüketicide marka dalığı yaratmada, satın almaya ikna etmede ve duygusal olarak etkilemede önemii bir unsur olduğunu göstermektedir. Bu çalışma, paketlenmiş tüketim malları pazarındaki gelecekteki yönetimsel uygulamalara ve işletme stratejilerine yön vermektedir.tr_TR
dc.description.sponsorshipNo sponsoren_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAntalya Bilim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPackagingen_US
dc.subjectAmbalajlamatr_TR
dc.subjectConsumer buying behavioren_US
dc.subjectTüketici satın alma davranışıtr_TR
dc.subjectToiletriesen_US
dc.subjectTemizlik ürünleritr_TR
dc.subjectBrand imageen_US
dc.subjectMarka imajıtr_TR
dc.titleImpact of packaging on consumer buying behavior of fast-moving consumer goods in rural areas of Pakistanen_US
dc.title.alternativePakistan'ın kırsal bölgelerinde ambalaj tüketici satın alma davranışlarına etkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record