• English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi / Faculty of Health Sciences
  • Hemşirelik Bölümü / Department of Nursing
  • Öğe Göster
  •   E-arşiv Ana Sayfası
  • Akademik Arşiv / Institutional Repository
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi / Faculty of Health Sciences
  • Hemşirelik Bölümü / Department of Nursing
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hemşirelik öğrencilerinin yaratıcılıklarını artırmada bir yol: inovasyon eğitimi

Thumbnail
Göster/Aç
Hemşirelik öğrencilerinin yaratıcılıklarını artırmada bir yol: inovasyon eğitimi (2.510Mb)
Tarih
2022
Yazar
Aydın, Aydanur
Gürsoy, Ayla
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Amaç: Araştırmanın amacı, inovasyon dersi kapsamında verilen eğitimin hemşirelik öğrencilerinin yaratıcılık yetilerine etkisini değerlendirmektir. Yöntem: Yarı deneysel türde olan araştırma, Türkiye’de iki üniversitede öğrenim gören 92 hemşirelik öğrencisi ile tamamlandı. Öğrencilere bir ders kapsamında haftada iki saat bir dönem boyunca inovasyon ve girişimcilik eğitimi yapıldı. Kontrol grubunu ise bu dersi almayan öğrenciler oluşturdu. Veriler dönemin başında ve sonunda olmak üzere, tanıtıcı özellikler soru formu, Marmara Yaratıcı Düşünme Eğilimleri Ölçeği ve Kaufman Alanları Yaratıcılık Ölçeği ile toplandı. Verilerin analizinde student t testi, ANOVA ve korelasyon testleri ile kullanıldı. Bulgular: Girişim ve kontrol grubu arasında başlangıçta yaratıcı düşünme eğilimi ve yaratıcılık ölçeği puan ortalamaları açısından farklılık bulunmamaktadır (p>0.05). Eğitimden sonra girişim grubu öğrencilerin her iki ölçek puanlarında anlamlı farklılık oluştuğu görüldü. Girişim grubunun her iki ölçek puan ortalamalarının eğitim öncesine göre anlamlı yükseldiği belirlendi (p<0.05). Yapılan korelasyonda girişim grubunun yaş, yaratıcılık ve yaratıcı düşünme eğitimleri ölçek puanlarında anlamlı pozitif korelasyon tespit edildi (p<0.05). Kontrol grubunda ise, her iki ölçek puanında değişim görülmemektedir. Yaşanılan coğrafi bölgeye göre girişim grubunda farklılık olduğu ve en yüksek değişimin Marmara bölgesinde olduğu tespit edildi. Sonuç: Öğrencilerin yaratıcı düşünme eğilimlerinde inovasyon eğitiminin etkili sonuç oluşturduğu görülmektedir. Yaratıcılık özelliklerinin artırılması gereken mesleklerde dönem boyunca yapılandırılan mesleki yaratıcılık eğitiminin anlamlı değişiklik gösterdiği ifade edilebilir. Yaratıcılığın hemşirelik mesleğini icra ederken önemli bir mesleki donanım olduğu düşünüldüğünde inovasyon ve girişimcilik eğitimlerinin hemşirelik müfredatında yer verilmesi önerilmektedir.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12566/1223
Koleksiyonlar
  • Hemşirelik Bölümü / Department of Nursing

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 




sherpa/romeo


Göz at

Tüm E-arşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişimBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreABU Yazarına GöreWOSScopusPubMedTRDizinErişim

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


|| Kütüphane || Antalya Bilim Üniversitesi || OAI-PMH ||

Antalya Bilim Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü, Antalya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim@antalya.edu.tr

E-arşiv@AntalyaBilim:


DSpace 6.4-SNAPSHOT

Gemini Bilgi Teknolojileri A.Ş tarafından destek verilmektedir.