Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarayalçın, Cem
dc.date.accessioned2021-04-08T08:47:28Z
dc.date.available2021-04-08T08:47:28Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationKarayalçın, C. (2020). Comparative analysis of three empirical studies regarding new product development/success, Antalya Bilim University International Journal of Social Sciences, 1,(2), 5-14.en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12566/749
dc.description.abstractRecently, companies need to be more responsive in order to meet the rapid changes considering both consumer preferences and managerial practices. From a marketing perspective, new product development is an important issue that needs to result with new product success at the end in order to act as a sustainable competitive advantage for the firm. The aim of this paper is to compare three different empirical studies that investigated new product development/success. Different empirical approaches such as survey, qualitative case study, and experiment have distinct values. A main conclusion of the three articles is that uncertainty and risk are factors that should be taken into account when investigating new product development/success. An important conclusion of this paper is that different empirical approaches has diverse values in terms of advantages they incur, and they add crucial findings and insights to the literature.en_US
dc.description.abstractGünümüzde, işletmeler tüketici tercihleri ve yönetimsel uygulamalar bağlamında yaşanan hızlı değişimleri karşılamak için daha hızlı tepki vermelidir. Pazarlama bakış açısı ile, yeni ürün geliştirme önemli bir konu olup, işletmeye sürdürülebilir rekabetçi avantaj sağlaması bakımından bu süreç yeni ürün başarısı ile sonuçlanmalıdır. Bu çalışmanın amacı yeni ürün geliştirme/başarısı konusundaki üç farklı ampirik çalışmayı karşılaştırmaktır. Anket, nitel vaka çalışması ve deney gibi farklı ampirik yaklaşımlar farklı değerler sunmaktadır. Üç çalışmanın ana sonucu, yeni ürün geliştirme/başarısı konusu incelenirken belirsizlik ve risk faktörlerinin de dikkate alınması gerekliliğidir. Bu çalışmanın önemli bir sonucu ise; farklı ampirik yaklaşımlar yarattığı avantajlar bakımından farklı değerler sağlamaktadır ve literatüre kritik öneme sahip bulgular ve kavrayışlar sunmaktadırtr_TR
dc.description.sponsorshipNo sponsoren_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAntalya Bilim University International Journal of Social Sciencesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectNew product developmenten_US
dc.subjectNew product successen_US
dc.subjectEmpirical studiesen_US
dc.subjectComparative analysisen_US
dc.subjectPazarlamatr_TR
dc.subjectYeni ürün geliştirmetr_TR
dc.subjectYeni ürün başarısıtr_TR
dc.subjectAmpirik çalışmalartr_TR
dc.subjectKarşılaştırmalı analiztr_TR
dc.titleComparative analysis of three empirical studies regarding new product development/successen_US
dc.title.alternativeYeni ürün geliştirme/başarısı konusundaki üç ampirik çalışmanın karşılaştırmalı analizitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.relation.publicationcategoryInternational publicationen_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage5en_US
dc.identifier.endpage14en_US
dc.contributor.orcid0000-0002-0847-8020 [Karayalçın, Cem]
dc.contributor.abuauthorKarayalçın, Cem
dc.contributor.yokid258053 [Karayalçın, Cem]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster