Ara
Toplam kayıt 29, listelenen: 1-10
Asmalimescit’te gerçekleşen turizm odaklı kentsel değişim ve kent kimliğine etkileri
(1. Uluslararası Mimarlık Sempozyumu, 2018)
Cities, which are a product of human and environmental interaction, are the places where people from different income groups live together and are transformed by the effects of changes in social, cultural, physical and ...
Çoklu bakış açısıyla Covid-19 pandemi krizi ve turizm
(Detay Yayıncılık, 2021)
Bu çalışma, Covid-19 pandemi krizi ve Türk turizmini, turizm sektörüyle doğrudan ya da dolaylı olarak bağlantılı olan çeşitli üst yönetim pozisyonlarında görev yapan yöneticilerin gözünden ele almaktadır. Dolayısıyla mevcut ...
Üçüncü yaş turizmi kapsamında yapılan çalışmaların bibliyometrik analiz ile incelenmesi
(2023)
Bu çalışmada üçüncü yaş turizmi kapsamında uluslararası ve ulusal düzeyde gerçekleştirilmiş olan akademik çalışmaların, bibliyometrik analiz yoluyla incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda yapılan taramada WoS ...
The impact of tourism on Turkish economy
(Peter Lang, 2020)
Burnout or boreout: a meta-analytic review and synthesis of burnout and boreout literature in hospitality and tourism
(Journal of Hospitality Marketing & Management, 2022)
Boreout" is a psychological state of intense boredom and apathy. It occurs when a task lacks mental stimuli (i.e., menial tasks). Burnout is a state of emotional, physical, and mental exhaustion caused by prolonged and ...
The pros and cons of digital marketing strategies: applications from the hotel industry
(Paradigma Akademi Yayınları, 2019)
The tourism industry is known to be one of the first service industries to adapt and use information and communication technologies (ICT) for promoting its services (Sadr, 2013). In the early stage of the mainframe age in ...
The socio-economic development of mountains in the Eastern Black Sea Region: Uzungöl Basın
(3rd International Mountain and Ecology Congress Within the Framework of Sustainable Development, 2022-10-21)
In recent years, studies have been carried out for social and economic studies of mountainous regions all over the world. Some of the lands of the Eastern Black Sea Region are in mountainous areas. In this study, the ...
Misafir ilişkileri yönetiminde kültürlerarası farklılıkları yönetmek
(Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2019)
Turizm, farklı kültürlerden farklı anlayış, değer, yaşam tarzı gibi birbirinden
değişik kültürel özelliklere sahip misafirlere hizmet veren küresel bir sektördür. Bu sektörün içerisinde, farklı kültürel anlayışlar etkin ...
The impact of digital marketing practices on the performance of tourism companies in Pakistan
(Antalya Bilim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)
This research aims to explore the influence of digital marketing on the
performance of the tourism sector, focusing on two crucial factors: brand image and customer engagement. The impact of these factors on the performance ...
How does the cross-cultural view shape the destination brand personality and brand image? Evidence from the travelers
(Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 2022)
This study aims to (a) reveal the relationships between the destination brand personality (DBP), destination brand image (DBI), satisfaction, and post-experience behaviors (PEBs), (b) unveil divergences by nationality in ...