Ara
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
Future trends for smart tourism sestinations: case of Antalya
(1. Uluslararası Turizmde Yeni Jenerasyonlar ve Yeni Trendler Kongresi, 2018)
Smart Tourism Destinations (STD) concept has taken serious attention as a result of the developments in Smart Cities. Technology connects all organizations, entities, activities, and elements. Tourism is a multidimensional ...
Foreign tourists’ risk perceptions about Turkey: an application in Antalya region
(International Scientific Journal Turizam, 2017)
In spite of the importance of tourists’ risk perceptions for destinations in tourism literature, there is a limited research has been carried out in Turkey. The main purpose of this study is to examine foreign tourists’ ...
Relationship between paternalistic leadership and organizational commitment in hospitality industry: case of Antalya, Turkey
(Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 2018)
The purpose of this study is to examine the relationship between paternalistic leadership and organizational commitment in hotel enterprises. For this purpose, the data obtained from 243 employees at randomly selected hotel ...
AIRBNB yorumları üzerine bir araştırma: Antalya örneği
(22. Ulusal Turizm Kongresi, 2022)
Dünyada yaklaşık beş milyar insan internet kullanmaktadır. İnternet kullanımının yaygınlaşması sosyal medyada, bloglarda ve çeşitli sitelerde son kullanıcının ürün ve hizmetler hakkında yorumlar yapabilmesi ...
Turist memnuniyetsizliğine sebep olan faktörler: Antalya üzerine bir araştırma
(Journal of Tourism Intelligence and Smartness, 2022)
Destinasyonlar arası rekabet, dinamizmini korumaktadır. Bir destinasyonun başarısı için en etkin yollardan bir tanesi memnuniyetsizliğe yol açan unsurların tespit edilip ortadan kaldırılmasıdır. Bu çalışmanın amacı, ...
Turizm işletmelerinde kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarının satın alma niyeti üzerindeki etkileri: turistlere yönelik bir araştırma
(Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 2017)
Bu çalışmanın temel amacı, turistlerin Antalya bölgesinde turizm sektöründe hizmet veren konaklama işletmelerinin kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) uygulamalarına yönelik algılarını ortaya çıkarmak ve söz konusu uygulamaların ...