Search
Now showing items 1-10 of 29
The impact of tourism on Turkish economy
(Peter Lang, 2020)
The impact of digital marketing practices on the performance of tourism companies in Pakistan
(Antalya Bilim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)
This research aims to explore the influence of digital marketing on the
performance of the tourism sector, focusing on two crucial factors: brand image and customer engagement. The impact of these factors on the performance ...
Asmalimescit’te gerçekleşen turizm odaklı kentsel değişim ve kent kimliğine etkileri
(1. Uluslararası Mimarlık Sempozyumu, 2018)
Cities, which are a product of human and environmental interaction, are the places where people from different income groups live together and are transformed by the effects of changes in social, cultural, physical and ...
The pros and cons of digital marketing strategies: applications from the hotel industry
(Paradigma Akademi Yayınları, 2019)
The tourism industry is known to be one of the first service industries to adapt and use information and communication technologies (ICT) for promoting its services (Sadr, 2013). In the early stage of the mainframe age in ...
The socio-economic development of mountains in the Eastern Black Sea Region: Uzungöl Basın
(3rd International Mountain and Ecology Congress Within the Framework of Sustainable Development, 2022-10-21)
In recent years, studies have been carried out for social and economic studies of mountainous regions all over the world. Some of the lands of the Eastern Black Sea Region are in mountainous areas. In this study, the ...
Misafir ilişkileri yönetiminde kültürlerarası farklılıkları yönetmek
(Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2019)
Turizm, farklı kültürlerden farklı anlayış, değer, yaşam tarzı gibi birbirinden
değişik kültürel özelliklere sahip misafirlere hizmet veren küresel bir sektördür. Bu sektörün içerisinde, farklı kültürel anlayışlar etkin ...
Burnout or boreout: a meta-analytic review and synthesis of burnout and boreout literature in hospitality and tourism
(Journal of Hospitality Marketing & Management, 2022)
Boreout" is a psychological state of intense boredom and apathy. It occurs when a task lacks mental stimuli (i.e., menial tasks). Burnout is a state of emotional, physical, and mental exhaustion caused by prolonged and ...
Akış deneyiminin memnuniyet üzerine etkisi: tatil deneyimi üzerine inceleme
(Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 2020)
Ulusal yazında turistlerin algılarını ortaya koymaya yönelik çok fazla araştırma bulunmasına karşın, akış deneyimini ele alan çalışma sayısı oldukça azdır. Akış, dinlence eyleminin çekirdeğini oluşturmakta ve kişilerin ...
How does the cross-cultural view shape the destination brand personality and brand image? Evidence from the travelers
(Routledge Taylor & Francis Group, 2024)
This study aims to (a) reveal the relationships between the
destination brand personality (DBP), destination brand image
(DBI), satisfaction, and post-experience behaviors (PEBs), (b)
unveil divergences by nationality ...
Sivil toplum Kuruluşlarının destinasyon pazarlamasındaki rolleri: Antalya örneği
(2023)
Sivil toplum kuruluşları (STK), kar amacı gütmeden, gönüllülük esasına bağlı olarak, toplumun yararına eylemler yapmak üzere oluşan sivil topluluklardır. Turizmin farklı açılardan gelişimine yönelik olarak kurulmuş olan ...