Search
Now showing items 1-10 of 27
Toplum temelli turizm çeşidi olarak Homestay üzerine bir değerlendirme
(Turistika, 2022)
Homestay turizm 1990’lı yıllardan itibaren birçok ülke için önemli bir turizm türü olarak gelişme göstermiştir. Homestay yerel halka, çevreye ve kültüre önem veren bir turizm anlayışıdır. Dünyada, Tayland ve Malezya gibi ...
Examining the impacts of restaurant attributes on satisfaction and storytelling: the case of Turkey
(Advances in Hospitality and Tourism Research (AHTR), 2022)
The current research aimed to search the impacts of restaurant attributes on satisfaction, and the impacts of satisfaction on storytelling in restaurants. The data was obtained from 226 academicians and administrators of ...
Exploring push and pull motivations of Russian tourists to Turkey
(Tourism Review International, 2020)
Diverse studies have focused on understanding the travel motivations of tourists, yet few explain the specific travel motivations of Russian tourists. In this regard, this study aims to explore the push and pull factors ...
Akış deneyiminin memnuniyet üzerine etkisi: tatil deneyimi üzerine inceleme
(Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 2020)
Ulusal yazında turistlerin algılarını ortaya koymaya yönelik çok fazla araştırma bulunmasına karşın, akış deneyimini ele alan çalışma sayısı oldukça azdır. Akış, dinlence eyleminin çekirdeğini oluşturmakta ve kişilerin ...
Customer loyalty towards travel agency websites: the role of trust and hedonic value
(Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 2020)
Website quality of online travel agencies and the impact of perceived
website quality on customer behavior are still the research areas to be investigated by the academics. The present study
explores the relationships ...
Destinasyona yönelik itici ve çekici faktörler: bir literatür incelemesi
(Journal of Recreation and Tourism Research, 2018)
Bu çalışmada, itici ve çekici motivasyon faktörlerine yönelik destinasyon bazında gerçekleştirilmiş olan çalışmalarla ilgili literatürün taranması ve en çok bulunan itici-çekici faktörlerin turistlerin milliyetleri ve ...
Açık ve kapalı alan rekreasyonu: bireylerin katılım motivasyonları ve engeller
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2020)
Destinasyon çekicilikleri üzerine bir literatür taraması: Türkiye, İspanya ve Yunanistan karşılaştırması
(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 2019)
Destinasyon çekicilikleri, turistlerin destinasyon tercihlerinde ve memnuniyetleri üzerinde oldukça etkilidirler. Ele alınan bu çalışmanın amacı, Akdeniz’in önemli destinasyonları olan Türkiye, İspanya ve Yunanistan özelinde ...
Impact of flow experience on tourists’ hedonic well-being
(10th International Mardin Artuklu Scientific Researches Conference, 2023)
The flow experience evokes emotions during activities and stimulates the creation of positive results. Therefore, it can be said that the flow experience is an important psychological state that helps vacationers achieve ...
Effects of website quality dimensions on repurchase intention in airline industry
(II. Tourism and Dynamics, 2017)
This study aimed to investigate the effects of website quality dimensions (efficiency, system quality, service quality and privacy) on repurchase intention. Survey technique was used to collect data among 134 participants. ...