Başlık için Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü / Department of Gastronomy & Culinary Arts listeleme
Toplam kayıt 67, listelenen: 48-67
-
Relationship between paternalistic leadership and organizational commitment in hospitality industry: case of Antalya, Turkey
(Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 2018)The purpose of this study is to examine the relationship between paternalistic leadership and organizational commitment in hotel enterprises. For this purpose, the data obtained from 243 employees at randomly selected hotel ... -
The role of geographical indications in faith tourism: the case of the route of the Seven Churches
(Antik Dönemden Günümüze Anadolu'da İnanç Turizm Kongresi, 2022)Geographical indications (GIs) are considered as a tool to preserve traditional knowledge and cultural heritage, to support rural development, and to contribute to tourism. However, there are certain limits to take advantage ... -
The role of geographical indications in faith tourism: the case of the route of the Seven Churches
(Detay Yayıncılık, 2023)Geographical indications (GIs) are considered as a tool to preserve traditional knowledge and cultural heritage, to support rural development, and to contribute to tourism. However, there are certain limits to take advantage ... -
Sağlık turizmi işletmelerinde inovasyon sürecine ilişkin bir literatür taraması
(VII. Ulusal III. Uluslararası Doğu Akdeniz Turizm Sempozyumu, 2018)Amacı: Son yıllarda talebin giderek arttığı ve hizmet veren destinasyon sayısının her geçen yıl çoğaldığı sağlık turizmi sektöründe faaliyet gösteren sağlık kuruluşları, küresel rekabet ortamında rekabet avantajı kazanmak ... -
Seasonal variation of mineral content in some papaya cultivars grown in protected cultivation
(2nd International Congress of the Turkish Journal of Agriculture - Food Science and Technology - TURJAF 2021, 2021-10-25)Papaya can be grown the whole year under subtropical condition in protected cultivation. Protected cultivation is improved yield and quality due to the favorable climatic conditions. Beside the yield and quality, nutritional ... -
Sesli asistanlar
(Detay Yayıncılık, 2023) -
Smart tourism destination in smart cities paradigm: a model for Antalya
(Springer Nature Switzerland AG, 2019)Smart tourism destination (STD) concept has taken serious attention as a result of the smart city initiatives. Technology connects all organizations, entities, activities, and elements. Tourism is a multidimensional service ... -
Strategic governance in the marina sector in the context of marine tourism cluster
(Almatourism: Journal of Tourism, Culture and Territorial Development, 2021)This research aims to discuss strategic governance activities in the marina sector operating in Muğla Marine Tourism Cluster. Qualitative research methodology was preferred to identify the strategic governance practices ... -
A study of domestic honeymoon tourism in Turkey
(European Journal of Tourism, 2017)Honeymoon tourism is an important research area in tourism and travel literature because of its increasing economic importance for host destinations and their specific niche market characteristics. This study used a survey ... -
Sürdürülebilir turizm kapsamında organik çiftliklere yönelik gönüllü ziyaretçi deneyimleri: WWOOF Türkiye örneği
(V. Uluslararası Turizm ve Kültürel Miras Kongresi, 2023)Turizm hareketlerine katılan bireylerin zaman içinde beklenti, istek ve ihtiyaçlarındaki değişiklik, farklılaşan turist profili ile karşımıza çıkmaktadır. Günümüz turistleri kendilerine sunulan geleneksel turizm ürünlerinden ... -
TGS (Turkish Ground Services)
(Detay Yayıncılık, 2022) -
Tips and trips: a structural model of guests’ intentions to stay and tip for AI-based services in hotels
(Emerald Publishing, 2024)Purpose-Given the rapid development in artificial intelligence (AI), the hotel industry is deploying AI-based systems. In line with this important development, this study aims to examine the impact of trust in the hotel ... -
Turist memnuniyetsizliğine sebep olan faktörler: Antalya üzerine bir araştırma
(Journal of Tourism Intelligence and Smartness, 2022)Destinasyonlar arası rekabet, dinamizmini korumaktadır. Bir destinasyonun başarısı için en etkin yollardan bir tanesi memnuniyetsizliğe yol açan unsurların tespit edilip ortadan kaldırılmasıdır. Bu çalışmanın amacı, ... -
Turistlerin kalabalık algısının alışveriş davranışlarına etkisi
(Anadolu Üniversitesi20. Ulusal Turizm Kongresi, 2019)Bu çalışma, turistlerin alışveriş deneyimleri esnasında algıladıkları kalabalığın genel alışveriş memnuniyeti ve harcama miktarı üzerindeki etkisinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla, Antalya’nın Kaleiçi ... -
Turizm işletmelerinde kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarının satın alma niyeti üzerindeki etkileri: turistlere yönelik bir araştırma
(Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 2017)Bu çalışmanın temel amacı, turistlerin Antalya bölgesinde turizm sektöründe hizmet veren konaklama işletmelerinin kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) uygulamalarına yönelik algılarını ortaya çıkarmak ve söz konusu uygulamaların ... -
Turizm ve otel işletmelerinde yapay zeka ve etik
(Detay Yayıncılık, 2023) -
Turizmde dijital tüketicilerin faydalandıkları dijital teknolojiler ve platformlar
(Eğitim Yayınevi, 2020) -
Using data mining techniques for profiling profitable hotel customers: an application of RFM analysis
(Tourism Management Perspectives, 2016)This study focuses on profiling profitable hotel customers by RFM analysis, which is a data mining technique. In RFM analysis, Recency, Frequency and Monetary indicators are employed for discovering the nature of the ... -
Üçüncü yaş turizmi kapsamında yapılan çalışmaların bibliyometrik analiz ile incelenmesi
(2023)Bu çalışmada üçüncü yaş turizmi kapsamında uluslararası ve ulusal düzeyde gerçekleştirilmiş olan akademik çalışmaların, bibliyometrik analiz yoluyla incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda yapılan taramada WoS ... -
What influences the consumers' choice of tropical fruits?
(International Symposium on Tropical Fruits (ISTF2021), 2021)New discoveries are very important for the consumers who get tired of old routines and are looking for new tastes. Thus, tropical fruits are amazing alternatives for the who are willing to try different varieties. This ...