Güncel Gönderiler: Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism
Toplam kayıt 203, listelenen: 21-40
-
Do Turkish tourism players show interest for metaverse?
(MTCON’23, 2023)The evolution of Web 3.0 has brought many new technological transitions to our lives. Although, it is not a very recent application, metaverse has become widely known after Marc Zuckerberg’s investment and interest. Meta ... -
The perception of Turkish tourists for sustainable hotels and its impact on their hotel selection
(MTCON’23, 2023)The United Nations defined sustainability in 1987 as meeting the needs of the present without compromising the ability of future generations to meet their own needs. Due to reasons such as climate changes, drought, ... -
Arkeoturizm kapsamında Anadolu’nun paleolitik göçü: Karain Mağarası örneği
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2023)Değişen yaşam koşulları turizm olayına katılan insanların talep ve isteklerini değiştirmiş ve turizmde dönüşümü başlatmıştır. Deniz, güneş, kum üçgenine dayalı tatili talep eden turistler yerlerini tarih-kültür-sanat seven ... -
Tur yönetimi kavramı
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2023) -
Antalya
(Detay Yayıncılık, 2023)Arkasında somut kültürel miras bırakan Anadolu uygarlıkları, ayrıca yediğimiz yemeğe, inanç sistemimize, gelenek ve göreneklerimize (Yenen, 2022) diğer bir ifadeyle insanlığın somut olmayan kültürel mirasına da zengin ... -
Akdeniz bölgesi antik kent efsaneleri
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2023) -
The role of geographical indications in faith tourism: the case of the route of the Seven Churches
(Detay Yayıncılık, 2023)Geographical indications (GIs) are considered as a tool to preserve traditional knowledge and cultural heritage, to support rural development, and to contribute to tourism. However, there are certain limits to take advantage ... -
Sürdürülebilir turizm kapsamında organik çiftliklere yönelik gönüllü ziyaretçi deneyimleri: WWOOF Türkiye örneği
(V. Uluslararası Turizm ve Kültürel Miras Kongresi, 2023)Turizm hareketlerine katılan bireylerin zaman içinde beklenti, istek ve ihtiyaçlarındaki değişiklik, farklılaşan turist profili ile karşımıza çıkmaktadır. Günümüz turistleri kendilerine sunulan geleneksel turizm ürünlerinden ... -
A bibliometric analysis of studies on marine tourism using VOSviewer
(4. International Cappadocia Scientific Research Congress, 2023)In this study, studies on marine tourism were examined by bibliometric analysis using VOSviewer. In this context, 416 studies were reached as a result of a search in all fields using the keyword "marine tourism" on the Web ... -
Turizm ve otel işletmelerinde yapay zeka ve etik
(Detay Yayıncılık, 2023) -
The changing role of hotel attributes in destination competitiveness throughout a crisis
(Emerald Publishing, 2024)Purpose-By conducting a longitudinal study, this study aims to investigate how the role of hotel attributes in destination competitiveness changed through the stages of pre-, amid and recovery from the crisis. Design/ ... -
Tips and trips: a structural model of guests’ intentions to stay and tip for AI-based services in hotels
(Emerald Publishing, 2023)Purpose-Given the rapid development in artificial intelligence (AI), the hotel industry is deploying AI-based systems. In line with this important development, this study aims to examine the impact of trust in the hotel ... -
Üçüncü yaş turizmi kapsamında yapılan çalışmaların bibliyometrik analiz ile incelenmesi
(2023)Bu çalışmada üçüncü yaş turizmi kapsamında uluslararası ve ulusal düzeyde gerçekleştirilmiş olan akademik çalışmaların, bibliyometrik analiz yoluyla incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda yapılan taramada WoS ... -
Letting AI make decisions for me: an empirical examination of hotel guests’ acceptance of technology agency
(Emerald Publishing, 2023)Purpose This study aims to examine hotel guests’ acceptance of technology agency – the extent to which they would let artificial intelligence (AI)-based systems make decisions for them when staying in hotels. The examination ... -
Sesli asistanlar
(Detay Yayıncılık, 2023) -
Öğretim elemanlarının dijital yeterlilik seviyelerinin incelenmesi: turizm akademisyenleri özelinde bir araştırma
(2023)Bu çalışmada yükseköğretim kurumlarının turizm ve turizmle ilişkili bölümlerinde eğitim-öğretim faaliyetleri gerçekleştiren öğretim elemanlarının dijital yeterlilik düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ... -
Müze ve örenyerlerinde mobil uygulama deneyimleri: Türkiye’nin müzeleri ve müzelerin sesi uygulamalarına yönelik bir inceleme
(2023)Bu çalışmanın amacı T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın resmi mobil uygulamaları olan “Türkiye’nin Müzeleri” ve “Müzelerin Sesi” uygulamalarına yönelik kullanıcı deneyimlerinin incelenmesidir. Bu amaçla, kullanıcıların söz ... -
How does the cross-cultural view shape the destination brand personality and brand image? Evidence from the travelers
(Routledge Taylor & Francis Group, 2024)This study aims to (a) reveal the relationships between the destination brand personality (DBP), destination brand image (DBI), satisfaction, and post-experience behaviors (PEBs), (b) unveil divergences by nationality ... -
Sivil toplum Kuruluşlarının destinasyon pazarlamasındaki rolleri: Antalya örneği
(2023)Sivil toplum kuruluşları (STK), kar amacı gütmeden, gönüllülük esasına bağlı olarak, toplumun yararına eylemler yapmak üzere oluşan sivil topluluklardır. Turizmin farklı açılardan gelişimine yönelik olarak kurulmuş olan ... -
Turizm ve otel işletmelerinde büyük veri analizi ve yapay zeka
(Detay Yayıncılık, 2023)











