Search
Now showing items 1-10 of 52
Yurt dışı rehberliği alanında uzmanlaşma
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2019)
How does the cross-cultural view shape the destination brand personality and brand image? Evidence from the travelers
(Routledge Taylor & Francis Group, 2024)
This study aims to (a) reveal the relationships between the
destination brand personality (DBP), destination brand image
(DBI), satisfaction, and post-experience behaviors (PEBs), (b)
unveil divergences by nationality ...
Tur yönetimi kavramı
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2023)
Myra Antik Kenti
(Detay Yayıncılık, 2022)
Do tourists have different motivations for online travel purchasing? A segmentation of the Russian market
(Journal of Vacation Marketing, 2018)
This study investigates online travel purchasing (OTP) motivations of Russian tourists as a neglected research topic in the literature. Data were collected from 403 Russian tourists visiting Antalya, Turkey. Convenience, ...
The role of geographical indications in faith tourism: the case of the route of the Seven Churches
(Antik Dönemden Günümüze Anadolu'da İnanç Turizm Kongresi, 2022)
Geographical indications (GIs) are considered as a tool to preserve traditional knowledge and cultural heritage, to support rural development, and to contribute to tourism. However, there are certain limits to take advantage ...
Kültürel farklılıklarla iletişim: profesyonel turist rehberleri perspektifinden bir değerlendirme
(Detay Yayınları, 2018)
Bu çalışmanın amacı profesyonel turist rehberlerinin farklı kültürlerden gelen turistlerle deneyimledikleri iletişim sürecini anlamak ve açıklamaktır. Bu amaca ulaşabilmek için sürecin ele alınması, süreci oluşturan ...
Kültürel farklılıklarla iletişim : profesyonel turist rehberleri bazında bir değerlendirme
(I. Turizm Rehberliği Kongresi, 2018)
Turist rehberlerinin rollerine dayanan metaforik turist algısı
(Detay Yayınları, 2018)
Aziz Nikolaos ve Kilisesi: Likya'da bir hac merkezi
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2020)