Browsing Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism by ABU Author "Karasakal, Sezer"
Now showing items 1-20 of 25
-
Açık ve kapalı alan rekreasyonu: bireylerin katılım motivasyonları ve engeller
Karasakal, Sezer (Nobel Akademik Yayıncılık, 2020) -
AIRBNB yorumları üzerine bir araştırma: Antalya örneği
Karasakal, Sezer; Doğan, Oğuz; Yücesoy, Selçuk (22. Ulusal Turizm Kongresi, 2022)Dünyada yaklaşık beş milyar insan internet kullanmaktadır. İnternet kullanımının yaygınlaşması sosyal medyada, bloglarda ve çeşitli sitelerde son kullanıcının ürün ve hizmetler hakkında yorumlar yapabilmesi ... -
Akış deneyiminin memnuniyet üzerine etkisi: tatil deneyimi üzerine inceleme
Karasakal, Sezer (Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 2020)Ulusal yazında turistlerin algılarını ortaya koymaya yönelik çok fazla araştırma bulunmasına karşın, akış deneyimini ele alan çalışma sayısı oldukça azdır. Akış, dinlence eyleminin çekirdeğini oluşturmakta ve kişilerin ... -
Alışveriş merkezlerinin (AVM) kapalı alan rekreasyonu olarak değerlendirilmesi
Karasakal, Sezer (Nobel Akademik Yayıncılık, 2021)Bu bölümde, kapalı bir rekreasyon alanı olarak kabul edilen alışveriş merkezleri (AVM) çeşitli yönlerden ele alınmıştır. İlk olarak AVM tarihî perspektiften kısaca ele alındıktan sonra kavramsal olarak açıklanmıştır. ... -
Antalya destinasyon kişiliğinin keşfi üzerine nitel bir araştırma
Güzel, Fatma Özlem; Şahin, İlker; Yağmur, Yenal; Erdem, Özkan; Karasakal, Sezer; Ünal, Caner (1. Uluslararası Antalya Kongresi, 2018)Destinasyonlara atfedilen kişilik özelliklerine ilişkin algıların keşfedilmesi küreselleşen dünyada sürdürülebilir bir rekabet avantajı yaratmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın temel amacı, Antalya destinasyon kişiliğine ... -
Antalya’nın destinasyon kişiliği ve imajına ilişkin keşfedici bir araştırma
Şahin, İlker; Güzel, Fatma Özlem; Yağmur, Yenal; Erdem, Özkan; Karasakal, Sezer; Ünal, Caner (Journal of Yasar University, 2018)Destinasyonlara atfedilen kişilik özellikleri ve destinasyon imajı algılarının keşfedilmesi, küreselleşen dünyada sürdürülebilir bir rekabet avantajı yaratmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın temel amacı, Antalya destinasyon ... -
Customer loyalty towards travel agency websites: the role of trust and hedonic value
Albayrak, Tahir; Karasakal, Sezer; Kocabulut, Özge; Dursun Cengizci, Aslıhan (Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 2020)Website quality of online travel agencies and the impact of perceived website quality on customer behavior are still the research areas to be investigated by the academics. The present study explores the relationships ... -
Destinasyon çekicilikleri üzerine bir literatür taraması: Türkiye, İspanya ve Yunanistan karşılaştırması
Karasakal, Sezer (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 2019)Destinasyon çekicilikleri, turistlerin destinasyon tercihlerinde ve memnuniyetleri üzerinde oldukça etkilidirler. Ele alınan bu çalışmanın amacı, Akdeniz’in önemli destinasyonları olan Türkiye, İspanya ve Yunanistan özelinde ... -
Destinasyon yönetiminde yeni yaklaşımlar
Karasakal, Sezer; Doğan, Oğuz; 0000-0002-4713-2735 [Karasakal, Sezer]; 0000-0002-3038-1719 [Doğan, Oğuz]; Karasakal, Sezer; Doğan, Oğuz; 221599 [Karasakal, Sezer]; 260797 [Doğan, Oğuz] (Nobel Akademik Yayıncılık, 2021) -
Destinasyona yönelik itici ve çekici faktörler: bir literatür incelemesi
Karasakal, Sezer; Dursun Cengizci, Aslıhan (Journal of Recreation and Tourism Research, 2018)Bu çalışmada, itici ve çekici motivasyon faktörlerine yönelik destinasyon bazında gerçekleştirilmiş olan çalışmalarla ilgili literatürün taranması ve en çok bulunan itici-çekici faktörlerin turistlerin milliyetleri ve ... -
Destination attributes affecting travel intention: research on generation Z
Doğan, Oğuz; Karasakal, Sezer (2022)Destination attributes play a significant role to attract tourists to destinations. It is important to identify which aspects of a destination are considered in destination choice process and effects on intention to travel ... -
Effects of website quality dimensions on repurchase intention in airline industry
Doğan, Oğuz; Karasakal, Sezer; Dursun Cengizci, Aslıhan; Ünal, Caner (II. Tourism and Dynamics, 2017)This study aimed to investigate the effects of website quality dimensions (efficiency, system quality, service quality and privacy) on repurchase intention. Survey technique was used to collect data among 134 participants. ... -
Examining the impacts of restaurant attributes on satisfaction and storytelling: the case of Turkey
Karasakal, Sezer; Doğan, Oğuz; Gazelci, Sadık Can (Advances in Hospitality and Tourism Research (AHTR), 2022)The current research aimed to search the impacts of restaurant attributes on satisfaction, and the impacts of satisfaction on storytelling in restaurants. The data was obtained from 226 academicians and administrators of ... -
Exploring push and pull motivations of Russian tourists to Turkey
Dursun Cengizci, Aslıhan; Başer, Gözdegül; Karasakal, Sezer (Tourism Review International, 2020)Diverse studies have focused on understanding the travel motivations of tourists, yet few explain the specific travel motivations of Russian tourists. In this regard, this study aims to explore the push and pull factors ... -
How to create flow experience during travel: the role of destination attributes
Karasakal, Sezer; Albayrak, Tahir (Journal of Vacation Marketing, 2021)Despite numerous studies investigating flow experience in the adventure tourism context, there is a lack of research concentrating on tourists’ flow experience during travel. This study aims to explore the relationships ... -
İşletme sermayesi yönetiminin piyasa değeri ve aktif karlılığa etkisi: turizm sektöründe panel veri analizi
Helhel, Yeşim; Karasakal, Sezer (2. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 2017)İşletme sermayesi, işletmelerin günlük faaliyetlerini yürütebilmeleri bakımından gerekli olan nakit ve benzeri varlıklar ile bir yıl içinde nakde dönüşebilecek varlıkların tümünü ifade eden bir kavramdır. İşletmenin tam ... -
Kapadokya bölgesinde bulunan konaklama işletmelerinde e-posta yönetimi üzerine bir uygulama
Güllü, Kenan; Karasakal, Sezer (Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2016)Bu çalışmada, Kapadokya bölgesinde faaliyet gösteren 2, 3, 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmelerinin e-posta kullanım düzeyleri incelenmiştir. Konaklama işletmelerine gizli müşteri yaklaşımı ile Türkçe ve İngilizce e-postalar ... -
Konaklama işletmelerinde çalışma sermayesi yönetiminin karlılık performansına etkisi: borsa İstanbul'da (Bist) bir uygulama
Helhel, Yeşim; Karasakal, Sezer (Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 2017)Bu çalışmanın amacı, konaklama sektöründe faaliyet gösteren Borsa İstanbul’a kayıtlı (BİST) işletmelerin çalışma sermayesi yönetiminin karlılık performansına etkisini incelemektir. 5 adet konsolide bilançoya tabi olmayan ... -
Konaklama işletmelerine yönelik yapılan çevrimiçi şikayetlerin sosyal ağ analiziyle incelenmesi: Eskişehir örneği
Doğan, Oğuz; Karasakal, Sezer; Demirel, Altan (20. Ulusal Turizm Kongresi, 2019)Konaklama sektöründe misafirlerden elde edilen geri dönüşler, özellikle müşteri şikâyetlerinin ve bu şikâyetlere sebep olan unsurların anlaşılmasıyla işletmelerin ürün ve hizmetlerini geliştirmesinde hayati bir öneme ... -
Otel işletmelerinin e-posta kullanım düzeylerinin belirlenmesi: Türkçe ve İngilizce e-posta kıyaslaması
Karasakal, Sezer; Doğan, Oğuz (III. Turizm Şurası, 2017)Bu çalışmada Antalya'da faaliyet gösteren 324 otel işletmesinin e-posta kullanım düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla otel işletmelerine gizli müşteri yaklaşımı ile Türkçe ve İngilizce e-postalar gönderilmiştir. ...