Başlık için Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism listeleme
Toplam kayıt 192, listelenen: 21-40
-
Antalya’nın destinasyon kişiliği ve imajına ilişkin keşfedici bir araştırma
(Journal of Yasar University, 2018)Destinasyonlara atfedilen kişilik özellikleri ve destinasyon imajı algılarının keşfedilmesi, küreselleşen dünyada sürdürülebilir bir rekabet avantajı yaratmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın temel amacı, Antalya destinasyon ... -
Applicability of recombinant Aspergillus sojae crude mannanase enzyme in carrot juice production
(Journal of Food Processing and Preservation, 2020)The mannanases can be used for enzymatic maceration in carrot juice in order to increase the extract yield that soluble compounds such as sugars and β‐carotene can easily release. In this study, the effects of microbial ... -
Arkeo-turizm kapsamında Anadolu’nun paleolitik göçü: Karain Mağarası örneği
(Antalya Bilim Üniversitesi Uluslararası Dünya Göç Hareketleri Sempozyumu, 2022)“İlk insanlar, mağaralar ve ilk barınaklar… Bu ilişki insan türünün dünya üzerinde göründüğü ilk andan itibaren başlamış ve milyonlarca yıl sürerek zamanımıza kadar ulaşmıştır” (Taşkıran, 2018: 62). Bu ilişkide insanlık ... -
Arkeoturizm kapsamında Anadolu’nun paleolitik göçü: Karain Mağarası örneği
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2023)Değişen yaşam koşulları turizm olayına katılan insanların talep ve isteklerini değiştirmiş ve turizmde dönüşümü başlatmıştır. Deniz, güneş, kum üçgenine dayalı tatili talep eden turistler yerlerini tarih-kültür-sanat seven ... -
Assessment of hotel guest relations from the aspect of repeat guests
(5th International Conference on Tourism: Theory, Current Issues and Research, 2018)One of the greatest challenges facing hotel organizations today is the ever growing volume and pace of competition (Kandampully and Suhartanto, 2000). Hotels try to develop many strategies to be able to cope with competition. ... -
Ayhan Kılınç
(Detay Yayıncılık, 2022)Kılınç, Ayhan (1945– ) Devlet Planlama Teşkilatının (Yeni adı Kalkınma Bakanlığı) kuruluş yıllarına tanıklık eden ve Türkiye Turizminin gelişimine 47 yıl katkı sağlayan vizyoner plalamacı. Ankara Ticaret lisesinden mezun ... -
Aziz Nikolaos ve Kilisesi: Likya'da bir hac merkezi
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2020) -
A bibliometric analysis of studies on marine tourism using VOSviewer
(4. International Cappadocia Scientific Research Congress, 2023)In this study, studies on marine tourism were examined by bibliometric analysis using VOSviewer. In this context, 416 studies were reached as a result of a search in all fields using the keyword "marine tourism" on the Web ... -
Big data use in determining competitive position: the case of theme parks in Hong Kong
(Journal of Destination Marketing & Management, 2021)Theme park operators need to understand their competitiveness in a destination to increase their market share. This study adopted the big data approach by analysing online reviews to assess the competitiveness of a theme ... -
Building customer citizenship behaviour through mobile application quality: the mediating role of flow experience and customer engagement
(Routledge, 2023)Mobile applications have become an indispensable marketing medium for tourism companies. Given that half of the users delete the applications soon after completing their transactions, it is vital ... -
The changing role of hotel attributes in destination competitiveness throughout a crisis
(Emerald Publishing, 2024)Purpose-By conducting a longitudinal study, this study aims to investigate how the role of hotel attributes in destination competitiveness changed through the stages of pre-, amid and recovery from the crisis. Design/ ... -
Coğrafi işaretli ürünlerin destinasyon markalaşmasındaki rolü
(Atlas Akademik Basım Yayın, 2021) -
Coğrafi İşaretli (Cİ) ürünlerin sürdürülebilir tutum üzerindeki rolü: Cİ farkındalığı, Z kuşağının satın alma davranışını nasıl teşvik ediyor?
(IV. Uluslararası Gastronomi, Turizm ve Kültür Çalışmaları Sempozyumu, 2023)Kırsal turizm destinasyonlarında “coğrafi işaretli” (Cİ) ürünlerin popülerliği artmaktadır. Bugüne kadarki mevcut alanyazında Cİ’lerle ilgili nicel çalışmaların sayısı sınırlı kalırken, nitel çalışmaların daha ağırlıklı ... -
Comparative analysis for quality traits of pitaya varieties in protected cultivation
(Springer, 2024)The study explored the potential of eight new pitaya cultivars for protected cultivation in subtropical climate conditions, comparing yield and fruit characteristics. Two white-fleshed and six red-fleshed cultivars were ... -
Conflict management styles of professional tour guides: a cluster analysis
(Tourism Management Perspectives, 2019)Professional tour guides play an important role in tourist satisfaction and the business success of tour agencies/operators, since they are directly in contact with tourists and are responsible for managing the tours. ... -
Corporate website content related to disability in the top 50 fortune firms in Turkey
(International Journal of Management Economics and Business, 2018)As a result of worldwide increased awareness in disability, organizations in Turkey are also assumed to reconsider their values, norms and behaviors accordingly. Considering the intention of maintaining legitimacy in ... -
Country and destination image perception of mass tourists: generation comparison
(Anatolia, 2021)The aim of this study is to determine whether the generations make a difference in the perception of destination image of tourists. The study is carried between July-October 2019 at Antalya Airport International Terminals ... -
Covid-19’un turizm fakültesi öğrencilerinin akademik ve psiko-sosyal durumu üzerindeki etkisi
(Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2022)Bu araştırmanın amacı, Covid-19 pandemisinin Turizm Fakültesi öğrencilerinin akademik ve psiko-sosyal durumları üzerindeki etkisini değerlendirmektir. COVID-19 pandemisinin etkileri üniversite öğrencileri üzerinde farklı ... -
Cross-nationality importance performance analysis of Middle East all-inclusive mass tourism destination image
(Journal of Hospitality and Tourism Insights, 2020)Purpose – The paper aims to analyze cognitive attributes affecting the overall destination image perception of British, German, and Russian tourists toward Antalya, a well-positioned mass tourism destination in the East ...