ABU yazarı "Karasakal, Sezer" için Turizm Fakültesi / Faculty of Tourism listeleme
-
Konaklama işletmelerinde çalışma sermayesi yönetiminin karlılık performansına etkisi: borsa İstanbul'da (Bist) bir uygulama
Helhel, Yeşim; Karasakal, Sezer (Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 2017)Bu çalışmanın amacı, konaklama sektöründe faaliyet gösteren Borsa İstanbul’a kayıtlı (BİST) işletmelerin çalışma sermayesi yönetiminin karlılık performansına etkisini incelemektir. 5 adet konsolide bilançoya tabi olmayan ... -
Konaklama işletmelerine yönelik yapılan çevrimiçi şikayetlerin sosyal ağ analiziyle incelenmesi: Eskişehir örneği
Doğan, Oğuz; Karasakal, Sezer; Demirel, Altan (20. Ulusal Turizm Kongresi, 2019)Konaklama sektöründe misafirlerden elde edilen geri dönüşler, özellikle müşteri şikâyetlerinin ve bu şikâyetlere sebep olan unsurların anlaşılmasıyla işletmelerin ürün ve hizmetlerini geliştirmesinde hayati bir öneme ... -
Otel işletmelerinin e-posta kullanım düzeylerinin belirlenmesi: Türkçe ve İngilizce e-posta kıyaslaması
Karasakal, Sezer; Doğan, Oğuz (III. Turizm Şurası, 2017)Bu çalışmada Antalya'da faaliyet gösteren 324 otel işletmesinin e-posta kullanım düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla otel işletmelerine gizli müşteri yaklaşımı ile Türkçe ve İngilizce e-postalar gönderilmiştir. ... -
Restoran işletmelerinde müşteri şikâyet davranişları: literatür incelemesi
Karasakal, Sezer (Journal of Recreation and Tourism Research, 2017)Bu çalışmanın amacı, ulusal ve uluslararası yazında, restoranlarda müşteri şikayet davranışlarını ele alan çalışmaların detaylı bir literatür taramasını yapmaktır. 2000-2016 yılları arasında yapılan Türkçe, İngilizce ve ... -
Toplum temelli turizm çeşidi olarak Homestay üzerine bir değerlendirme
Karasakal, Sezer (Turistika, 2022)Homestay turizm 1990’lı yıllardan itibaren birçok ülke için önemli bir turizm türü olarak gelişme göstermiştir. Homestay yerel halka, çevreye ve kültüre önem veren bir turizm anlayışıdır. Dünyada, Tayland ve Malezya gibi ... -
Turist memnuniyetsizliğine sebep olan faktörler: Antalya üzerine bir araştırma
Karasakal, Sezer; Doğan, Oğuz (Journal of Tourism Intelligence and Smartness, 2022)Destinasyonlar arası rekabet, dinamizmini korumaktadır. Bir destinasyonun başarısı için en etkin yollardan bir tanesi memnuniyetsizliğe yol açan unsurların tespit edilip ortadan kaldırılmasıdır. Bu çalışmanın amacı, ... -
Turistlerin destinasyon çekicilikleri algıları, akış deneyimi, pozitif duygu ve memnuniyetleri üzerine bir araştırma
Karasakal, Sezer (Balıkesir University The Journal of Social Sciences Institute, 2020)Bu çalışma, Antalya’yı ziyaret eden İngiliz, Alman ve Rus turistlerin destinasyon çekiciliklerine yönelik algılarını, akış deneyimi (odaklanma, zamanın dönüşümü ve öz bilinç kaybı) durumlarını, pozitif duygu durumlarını ... -
Turizm ve otel işletmelerinde büyük veri analizi ve yapay zeka
Dursun Cengizci, Aslıhan; Karasakal, Sezer; 0000-0002-9794-4627 [Dursun Cengizci, Aslıhan]; 0000-0002-4713-2735 [Karasakal, Sezer]; Dursun Cengizci, Aslıhan; Karasakal, Sezer; 258050 [Dursun Cengizci, Aslıhan]; 221599 [Karasakal, Sezer] (Detay Yayıncılık, 2023) -
The use of mobile applications for travel booking: impacts of application quality and brand trust
Albayrak, Tahir; González-Rodríguez, M. Rosario; Caber, Meltem; Karasakal, Sezer (Journal of Vacation Marketing, 2021)The increasing use of mobile applications by travellers and the high adaption of tourism companies into this new contact and sales platform, made it necessary to comprehensively investigate the mobile application users’ ...