Show simple item record

dc.contributor.authorÖrnek, Yusuf Mehmet
dc.date.accessioned2019-11-28T07:27:48Z
dc.date.available2019-11-28T07:27:48Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationÖrnek, Y. M. (2017). Suçluluk sorunu: Karl Jaspers Hannah Arendt. Antalya Bilim Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 5(10), 119-132.en_US
dc.identifier.issn2147-7213
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12566/149
dc.description.abstractBu makale II. Dünya Savaşı bitiminde Nazilerin geçmiş yıllardaki yönetimleri esnasında işledikleri suçlarla ilgili olarak iki ünlü Alman düşünürün, Karl Jaspers ve öğrencisi Hannah Arendt’in suçluluk sorununa yaklaşımlarını irdelemektedir. Jaspers 1946 yılında Heidelberg Üniversitesi’nin yeniden açılmasıyla birlikte “Suçluluk Sorunu” başlıklı tarihe geçen dersinde “hukuki”, “siyasal”, “ahlaki” ve “metafizik” olmak üzere dört tip suç tanımlar. Jaspers’e göre Alman halkının tamamına bir “kolektif suç” yüklemek hem doğru değildir hem de onur kırıcıdır. Ancak her Alman vatandaşının kendi vicdanında geçmişiyle yüzleşmesini, hesaplaşmasını ve arınmasını talep eder. Hannah Arendt ise kolektif suçu reddetmekle birlikte “kolektif sorumluluk” kavramından yola çıkarak, aynı toplum içinde bir arada yaşayan insanların bu sorumluluktan kaçınamayacaklarını yazmaktadır. Her iki düşünür de ortak sorumluluk bilinci nedeniyle toplumların, atalarının işlediği suçları üstlenmek zorunda olduklarını iddia etmektedirler.tr_TR
dc.description.abstractThis article explores the different approaches of two prominent German thinkers, namely Karl Jaspers and his student Hannah Arendt, to the question of guilt on the crimes that have been committed by the Nazis during the Second World War. During his formative seminar entitled “The Question of German Guilt”, after the re-inauguration of Heidelberg University in 1946, Karl Jaspers defined four types of guilt: “judicial”, “political”, “moral” and “metaphysical”. For Jaspers, to impose a “collective guilt” to the whole of German nation would not only be wrong but also insulting. But he demands that every German citizen should confront his/her past, sort it out and redeem. On the other hand, Hannah Arendt rejects the idea of collective guilt but underlines the concept of collective responsibility, stating that persons who live in the same nation cannot escape this type of responsibility. Both of these thinkers claim that because of collective responsibility nations must take the blame of the crimes committed by their ancestors.en_US
dc.description.sponsorshipNo sponsoren_US
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAntalya Bilim Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessen_US
dc.subjectMoral guilten_US
dc.subjectAhlaki suçtr_TR
dc.subjectSense of guilten_US
dc.subjectSuçluluk bilincitr_TR
dc.subjectQuestion of guilten_US
dc.subjectSuçluluk sorunutr_TR
dc.subjectCollective guilten_US
dc.subjectKolektif suçtr_TR
dc.subjectCollective responsibilityen_US
dc.subjectKolektif sorumluluktr_TR
dc.titleSuçluluk sorunu: Karl Jaspers - Hannah Arendttr_TR
dc.title.alternativeQuestion of guilt: Karl Jaspers - Hannah Arendten_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.relation.publicationcategoryNational publicationen_US
dc.identifier.volume5
dc.identifier.issue10
dc.identifier.startpage119
dc.identifier.endpage132
dc.contributor.orcid0000-0002-2966-9002 [Örnek, Yusuf Mehmet]
dc.contributor.abuauthorÖrnek, Yusuf Mehmet
dc.contributor.yokid260773 [Örnek, Yusuf Mehmet]
dc.identifier.TRDizinAvailableen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record