Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaşer, Gözdegül
dc.contributor.authorKantarcıoğlu, Burcu
dc.date.accessioned2019-11-22T08:23:00Z
dc.date.available2019-11-22T08:23:00Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationBaşer, G. & Kantarcıoğlu, B. (2019). E-ticaret alışveriş sitelerinin kullanımında müşteri güven algısı: Y ve Z kuşağı tüketiciler üzerine bir araştırma. III. International Applied Social Sciences Congress, İzmir.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12566/125
dc.descriptionInternational Applied Social Sciences Congress (3. : 2019 : Izmir, Turkey)en_US
dc.description.abstractGünümüzde internet kullanımı kadar internet üzerinden yapılan alışverişlerde de büyük bir artış gözlenmektedir. Günün her saatinde ve dünyanın her yerinden yapılabilen e-ticaret tüketicilere seçim, zaman, fiyat avantajları gibi pek çok avantaj sunmakta ve her geçen gün yaygınlaşmaktadır. Bununla birlikte tüketicilerin normal alışverişlere oranla ne oranda e-ticarete güven duydukları ve bu güvenin alt unsurları e-ticaretin gelişimini önemli ölçüde etkileyecektir. Amaç: Bu araştırma Y ve Z Kuşağı’nda yer alan tüketici grubunun e-ticarete yönelik güven tutumlarını incelemektedir. Yöntem: Araştırma kapsamında 421 adet lisans ve yüksek lisans öğrencisine online anket uygulaması yapılmıştır. Bulgular: Araştırmaya 229 kadın, 102 erkek öğrenci katılmıştır. Ağırlıklı yaş grubu 18-24 yaş aralığı olup, aylık gelir (%50) 1000-2000 TL olarak tespit edilmiştir. Tüketicilerin e-ticaret sitelerinden yaptıkları alışveriş konusundaki güven algılarının ağırlıklı olarak “zamanlamada verilen sözün tutulması”, “ulaştırmada sıkıntı yaşanmaması”, “kaliteli ürün ve hizmetler sunması”, “iade yapma garantisi vermesi”, “geri bildirim sisteminin etkin ve hızlı olması”, “sipariş edilen ve ele geçen ürünün eş değer olması” gibi unsurların ağırlıklı olduğu görülmektedir.tr_TR
dc.description.sponsorshipNo sponsoren_US
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisher3. Uluslararası Uygulamalı Sosyal Bilimler Kongresitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjecte-commerceen_US
dc.subjecte-ticarettr_TR
dc.subjectConfidenceen_US
dc.subjectGüventr_TR
dc.subjectConfidence perceptionen_US
dc.subjectGüven algısıtr_TR
dc.subjectConsumer perceptionen_US
dc.subjectTüketici algısıtr_TR
dc.subjectInterneten_US
dc.subjectİnternettr_TR
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectPazarlamatr_TR
dc.titleE-ticaret alışveriş sitelerinin kullanımında müşteri güven algısı: Y ve Z kuşağı tüketiciler üzerine bir araştırmatr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjecten_US
dc.relation.publicationcategoryNational publicationen_US
dc.contributor.orcid0000-0002-1450-191X [Başer, Gözdegül]
dc.contributor.orcid0000-0002-4826-2419 [Kantarcıoğlu, Burcu]
dc.contributor.abuauthorBaşer, Gözdegül
dc.contributor.abuauthorKantarcıoğlu, Burcu
dc.contributor.yokid279246 [Başer, Gözdegül]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster