Browsing by Author "Karayalçın, Cem"
Now showing items 1-14 of 14
-
Avrupa Birliği Adalet Divanı’nın Ving Kararı ışığında haksız rekabet ve nöropazarlama üzerine bir değerlendirme
Karayalçın, Mine; Karayalçın, Cem (Antalya Bilim Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 2017)Davranışsal bilimler alanında, tüketicilerin karar verme mekanizmalarının işleyişini araştıran çalışmalar yapılmaktadır. Bu çalışmalar sonucunda, klasik ekonomi öğretisinden kaynaklanan ve faydasını ençoklaştıracak tercihi ... -
Comparative analysis of three empirical studies regarding new product development/success
Karayalçın, Cem (Antalya Bilim University International Journal of Social Sciences, 2020)Recently, companies need to be more responsive in order to meet the rapid changes considering both consumer preferences and managerial practices. From a marketing perspective, new product development is an important issue ... -
E-ticaret lojistiği
Abubakar, Abubakar Mohammed; Karayalçın, Cem (Nobel Akademik Yayıncılık, 2021)Son yıllarda yaşanan teknolojik gelişmeler insanların hayatını derinden etkilemiştir. Özellikle bilgisayar ve internetin yaygınlaşması tüketici ve işletmeler bağlamında büyük değişiklikler yaratmıştır. Pazarlama ... -
An evaluation of impact of advertising intensity on entry mode choice
Karayalçın, Cem (Antalya Bilim University International Journal of Social Sciences, 2021)Globalization has led companies to expand into foreign markets. These multinational enterprises (MNEs) consider diverse factors when entering a foreign country. One of the important decisions the MNEs make is the entry ... -
Hubris sendromunun bazı demografik faktörlere göre incelenmesi
Altay Akkaya, Hümeyra (Antalya Bilim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)Güç, canlıların varlığının başlangıcından itibaren, yaşamın en belirleyici unsuru olmuştur. Tarih öncesi çağlardan, günümüze kadar güç fiziki, mental ve maddi güç olarak başkalaşım geçirerek çeşitli şekillerde karşımıza ... -
Impact of green word of mouth on green brand image, and consumer's purchase intentions
Sadat, Saied Khalid (Antalya Bilim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)This study examines the relationships between green word of mouth, brand image, and purchase intentions in the cosmetic sector in Antalya, Turkiye. The research findings highlight the significant impact of green word of ... -
Investigating the current position of brand extensions in recent literature
Karayalçın, Cem (Atlas 10th International Social Sciences Congress, 2023)Human beings seek variety in different kinds of matters. It is seen that throughout the years of human evolution, there is not a static behavior rather a dynamic behavior is observed. From a consumer’s perspective, a similar ... -
An Investigation regarding the relationships among brand parity, brand image, brand satisfaction and brand loyalty
Karayalçın, Cem; Turunç, Ömer (8th International EMI Entrepreneurship & Social Sciences Congress, 2022)In today’s economy, it is getting harder for a business to attract new consumers and keep the existing customer base. Branding helps companies to be differentiated from others and create a sustainable competitive advantage ... -
Metaverse çağında markalaşma
Karayalçın, Cem (Nobel Bilimsel Eserler, 2022)İnsanların gelişime olan motivasyonu neticesinde, geçmişte var olmasının imkansız olarak düşünüldüğü birçok olgu ortaya çıkmıştır. Bu tarz gelişimler arasında teknolojide yaşanan ilerlemeler çağımızın önemli dönüm noktalarını ... -
Neuromarketing: a review regarding marketing field
Karayalçın, Cem (Springer, 2022)Neuromarketing is a growing topic in marketing literature. Furthermore, businesses also started to use neuromarketing-related results in their marketing decisions. Accordingly, it is crucial and relevant to make a research ... -
Neuromarketing: an evaluation regarding marketing field
Karayalçın, Cem (35th EBES Conference Proceedings, 2021)Neuromarketing is a growing topic in marketing literature. Furthermore, businesses also started to use neuromarketing related results in their marketing decisions. Accordingly, it is crucial and relevant to make a research ... -
The relationship between personal branding, self efficacy, and career development and the moderation role of emotional intelligence: an exploratory study on the public sector employees in malithe relationship between personal branding, self efficacy, and career development and the moderation role of emotional intelligence: an exploratory study on the public sector employees in Mali
Sacko, Lassana (Antalya Bilim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)With the current state of today's job market, it is becoming increasingly difficult for individuals to differentiate themselves from competitors. Personal branding and self-efficacy are important tools for job seekers as ... -
Bir sosyal kimlik olarak meslek kimliği üzerine bankacılık sektöründe pazarlama açısından nitel bir çalışma
Karayalçın, Cem (International Journal of Labour Life and Social Policy, 2019)Tajfel’in geliştirdiği sosyal kimlik kuramı temel kavramlarından yola çıkarak mesleklerin, bireyler için zamanla içselleştirilerek bir sosyal kimlik haline geldiğini söylemek mümkündür. Bu çalışmada bir sosyal kimlik ... -
Vib: a marketing case study analysis
Kurtuluş, Kemal; Karayalçın, Cem (Journal of Business Innovation and Governance, 2020)Best Western Hotels & Resorts (BW) introduced a new brand called "Vib". The first BW Vib Hotel opened as BW Vib Antalya in 2017. Despite Vib's brand concept, BW Vib Antalya is located outside of the city center of Antalya, ...