Yazar "0000-0002-2591-3389 [Ünal, Caner]" için listeleme
-
The effects of distribution channels on the selling prices of hotels in time of crisis
Yılmaz, Yıldırım; Ünal, Caner; Dursun Cengizci, Aslıhan (19th International Conference on Tourism Marketing and Management (ICTMM), 2017) -
The effects of distribution channels on the selling prices of hotels in time of crisis
Yılmaz, Yıldırım; Ünal, Caner; Dursun Cengizci, Aslıhan (International Journal of Business, Human and Social Sciences, 2019)Distribution channels play significant role for hotels. Direct and indirect selling options of hotel rooms have been increased especially with the help of new technologies, i.e. hotel’s own web sites and online booking ... -
Effects of website quality dimensions on repurchase intention in airline industry
Doğan, Oğuz; Karasakal, Sezer; Dursun Cengizci, Aslıhan; Ünal, Caner (II. Tourism and Dynamics, 2017)This study aimed to investigate the effects of website quality dimensions (efficiency, system quality, service quality and privacy) on repurchase intention. Survey technique was used to collect data among 134 participants. ... -
Elmalı Müzesi
Ünal, Caner (Detay Yayıncılık, 2022) -
Günlük ve paket tur katılımcılarının davranış biçimleri ve hizmet iyileştirme stratejileri: turist rehberlerine yönelik bir durum çalışması
Ünal, Caner (II. Turizm Rehberliği Kongresi, 2019) -
Halk kültürü inanışları bağlamında fal ve kehanet ritüelleri
Ünal, Caner (Nobel Akademik Yayıncılık, 2021) -
How does the cross-cultural view shape the destination brand personality and brand image? Evidence from the travelers
Güzel, Özlem; Ünal, Caner; Şahin, İlker (Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 2022)This study aims to (a) reveal the relationships between the destination brand personality (DBP), destination brand image (DBI), satisfaction, and post-experience behaviors (PEBs), (b) unveil divergences by nationality in ... -
How does the cross-cultural view shape the destination brand personality and brand image? Evidence from the travelers
Güzel, Özlem; Ünal, Caner; Şahin, İlker (Routledge Taylor & Francis Group, 2024)This study aims to (a) reveal the relationships between the destination brand personality (DBP), destination brand image (DBI), satisfaction, and post-experience behaviors (PEBs), (b) unveil divergences by nationality ... -
Impacts of operational management proficiency levels of hotels on operational and marketing related decisions in time of crisis
Yılmaz, Yıldırım; Ünal, Caner; Dursun Cengizci, Aslıhan (Journal of Tourism and Management Research, 2018)In this study, it is firstly aimed to develop a Hotel Operation Management Proficiency Scale and then to search if there are any differences between the decisions of hotels related to marketing and operation in time of ... -
Karain Mağarası
Ünal, Caner (Detay Yayıncılık, 2022) -
Kültürel farklılıklarla iletişim : profesyonel turist rehberleri bazında bir değerlendirme
Ehtiyar, Vesile Rüya; Başer, Gözdegül; Ünal, Caner (I. Turizm Rehberliği Kongresi, 2018) -
Kültürel farklılıklarla iletişim: profesyonel turist rehberleri perspektifinden bir değerlendirme
Ehtiyar, Vesile Rüya; Başer, Gözdegül; Ünal, Caner (Detay Yayınları, 2018)Bu çalışmanın amacı profesyonel turist rehberlerinin farklı kültürlerden gelen turistlerle deneyimledikleri iletişim sürecini anlamak ve açıklamaktır. Bu amaca ulaşabilmek için sürecin ele alınması, süreci oluşturan ... -
Kyaneai Antik Kenti
Ünal, Caner (Detay Yayıncılık, 2022) -
Myra Antik Kenti
Ünal, Caner (Detay Yayıncılık, 2022) -
Otel yöneticilerinin 2016 Türkiye turizm krizine ilişkin öngörüleri ve kriz yönetim uygulamaları
Yılmaz, Yıldırım; Ünal, Caner; Dursun Cengizci, Aslıhan (Journal of Yasar University, 2019)2016 yılında Türkiye’de yaşanan turizm krizi özellikle Rusya pazarı odaklı hizmet sunan otel işletmelerini etkilemiş ve otel yöneticilerini krizden sağ kurtulmaya yönelik çözüm yolları aramaya itmiştir. Otel yöneticileri ... -
The role of geographical indications in faith tourism: the case of the route of the Seven Churches
Ünal, Caner; Çavuşoğlu McKenzie, Çağla (Antik Dönemden Günümüze Anadolu'da İnanç Turizm Kongresi, 2022)Geographical indications (GIs) are considered as a tool to preserve traditional knowledge and cultural heritage, to support rural development, and to contribute to tourism. However, there are certain limits to take advantage ... -
The role of geographical indications in faith tourism: the case of the route of the Seven Churches
Ünal, Caner; Çavuşoğlu McKenzie, Çağla (Detay Yayıncılık, 2023)Geographical indications (GIs) are considered as a tool to preserve traditional knowledge and cultural heritage, to support rural development, and to contribute to tourism. However, there are certain limits to take advantage ... -
Sagalassos Antik Kenti
Ünal, Caner (Detay Yayıncılık, 2022) -
Side Antik Kenti
Ünal, Caner (Detay Yayıncılık, 2022) -
Side Tiyatrosu
Ünal, Caner (Detay Yayıncılık, 2022)